Publicitat
Publicitat

L'ocupació hotelera del juliol augmenta un 2% respecte al 2016

Segons la UH, Sant julià de Lòria ha passat d’un 49,70% l’any passat al 60% el 2017, mentre que la parròquia amb més ocupació ha estat Andorra la Vella amb un 75,09%

Segons les primeres dades recollides per la Unió Hotelera (UH) durant el mes de juliol, l’any passat es va tancar el mes amb una ocupació mitjana del 63,97%, mentre que aquest any 2017 ha augmentat fins al 65,29%, suposant un increment total del 2,02%. D’acord amb les ocupacions per parròquies, segueixen els paràmetres de l’any anterior. Sant julià de Lòria ha passat d’un 49,70% l’any 2016 al 60% l’any 2017. La parròquia amb més ocupació ha estat Andorra la Vella amb un 75,09%, seguit d’Escaldes-Engodany amb un 68,75%, la Massana amb un 66%, Canillo amb un 60,33%, Ordino amb un 55,22%, i per últim, Encamp amb un 46,31%.

L’evolució dels preus també ha estat positiva, amb un augment del preu mitjà de venda respecte a l’any anterior d'un 3,88%. Un 61,11% dels participants de l’enquesta de l'entitat han declarat que han augmentat el seu preu mitjà de venda d’habitacions, mentre que el 30,56% l'han davallat, i un 8,33% han mantingut el mateix preu que l’any anterior. Respecte a la facturació mitjana total, ha augmentat en un 4,31%. Un 69,23% dels enquestats asseguren que ha augmentat de manera global, el 7,69% l'ha mantinguda, mentre que el 23,08% l’ha disminuït.

A causa de l’augment dels preus de venda i de l’elasticitat preu-demanda, no s’han assolit les perspectives d’una ocupació del voltant del 70%. Segons la Unió Hotelera, "la consecució dels objectius ha vingut per un millor comportament dels preus de venda i no pas per l’augment del percentatge d’ocupació, el que repercutirà de manera positiva en els comptes d’explotació a causa d’una clara millora de la productivitat".

Altres raons que expliquen aquests resultats, segons la UH, han estat la millora dels indicadors econòmics del principal mercat com és l’espanyol, la situació d’inseguretat en l’àmbit europeu, així com la promoció que s’ha realitzat des dels organismes públics i des del mateix sector hoteler.

Aquestes dades es veuen enaltides respecte a les de l’any anterior, tenint en compte que aquest any no hi ha hagut l’impacte del Tour de França, dada fonamental per contextualitzar els resultats obtinguts. És a dir, segons la Unió Hotelera, "sense la celebració d’aquest esdeveniment, s’ha millorat la facturació en termes absoluts". En aquest sentit, "valorem molt especialment la influència que tenen en el nostre teixit econòmic esdeveniments com l’esmentat Tour de França, així com el Cirque du Soleil, com a aposta de dinamització turística".