Publicitat
Publicitat

Els administradors de BPA i la Plataforma de clients afectats inicien reunions

La Plataform vol esdevenir un canal de comunicació perquè els afectats per l'afer BPA puguin transmetre a l'òrgan d'administració de l'entitat les seves consideracions tant de caire personal com mercantil

Els administradors de BPA nomenats per l'AREB han reconegut com a interlocutora vàlida la Plataforma de clients 'Afectats BPA', tal com ha fet públic l'associació en un comunicat. En aquest sentit, les dues parts han iniciat una ronda de reunions per trobar solucions a la crisi iniciada el passat mes de març amb la intervenció de Banca Privada d'Andorra. La Plataforma té uns 200 clients adherits, tant persones físiques com jurídiques, una xifra que s'eleva fins a les 400 o 500 persones si es tenen en compte els simpatitzants i els que hi han contactat per demanar informació. Les reunions tindran una periodicitat quinzenal.

Una de les advocades que forma part de la Plataforma, Anna Solé, ha explicat a l'ANA que la valoració de la primera reunió amb el nou administrador del banc, l'economista andorrà David Bbetsebé, és "molt satisfactòria" perquè s'ha aconseguit obrir un canal de diàleg i perquè durant aquesta trobada "es van poder fins i tot ja desencallar dues situacions importants".

La Plataforma, que es defineix com a organització sense ànim de lucre, vol esdevenir un canal de comunicació perquè els afectats per l'afer BPA puguin transmetre a l'òrgan d'administració de l'entitat les seves consideracions tant de caire personal com mercantil. L'entitat està liderada per Xavier Bossa Admetllo i les advocades Anna Solé i Gema Martínez, així com per altres professionals del dret estrangers, a més d'economistes, auditors, informàtics i d'altres que de forma desinteressada s'han posat al servei de la plataforma.