Economia 30/06/2016

La signatura electrònica, en marxa

Aquest nou sistema entrarà en funcionament erp al dipòsit de comptes

Ana
2 min
El secertari general del Govern, Jordi Casadevall, i el president de la Cambra, Marc Pantebre, durant la presentació

Andorra la VellaA partir de la setmana que ve el sistema de la signatura electrònica es posa en marxa i ja serà aplicable per al dipòsit de comptes. Tal com han destacat des del Govern, aquest és un primer pas d'un sistema que s'anirà ampliant de manera progressiva a altres tràmits en què es pugui aplicar aquesta certificació electrònica. Així, el secretari general del Govern, Jordi Casadevall, ha destacat el fet que es tracta d'un "nou paradigma" de relació entre l'Administració i els ciutadans i empresaris i que ha de suposar, a poc a poc, fer desaparèixer el paper tot i que ha remarcat que de moment la tramitació presencial i aquest nou sistema conviuran de manera paral·lela. L'objectiu d'aquesta nova eina, tal com ha afegit, és "la continuïtat, la seguretat i l'eficàcia".

Tot i que de moment aquesta certificació electrònica només serà possible per al dipòsit de comptes i, per tant, beneficiarà bàsicament als empresaris, la voluntat del Govern és continuar treballant perquè cada vegada siguin més els tràmits que es puguin fer a través d'aquest sistema. Així, ja es treballa amb la CASS perquè el primer semestre del 2017 es pugui utilitzar per fer les cotitzacions i entre finals d'aquest any i principis del que ve es vol aplicar a la cèl·lula d'habitabilitat, en la factura electrònica, en la qual es treballa de manera conjunta amb la Cambra de Comerç, i en les presentacions d'ofertes a concursos públics. De manera paral·lela, es duran a terme els tràmits necessaris per a l'homologació d'aquesta signatura a l'exterior i, en aquest sentit, s'espera que en el termini "d'un any pugui estar assegurada amb els dos països veïns".

Casadevall ha posat en relleu que era important posar en marxa aquesta nova eina i anar analitzant com va funcionant aquesta tecnologia, perquè poc a poc es pugui anar ampliant les seves aplicacions. Per poder respondre i aclarir qüestions tècniques a partir de dilluns es posa en marxa el telèfon d'atenció 821 301 i, a més, una nova web: www.signaturaelectronica.govern.ad. També es posarà en funcionament una aplicació que aquells que vulguin signar electrònicament podran descarregar-se.

Per posar en marxa aquest sistema des del Govern s'ha comptat amb la col·laboració de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, que serà l'entitat registradora per als empresaris, amb la qual cosa es vol garantir una "verificació ràpida", tal com ha comentat el president de l'organisme, Marc Pantebre, que ha mostrat la seva satisfacció perquè aquest sistema es posi en marxa, incidint també que suposarà una "agilització de la comunicació i la interacció" entre l'Administració i l'administrat.

Pantebre ha destacat el fet que, aquest nou sistema, també podrà millorar el seguiment dels pagaments perquè aquests es facin en els 60 dies marcats per llei. I ha fet una "valoració positiva" en relació a la moció aprovada al Consell General el dimarts d'aquesta setmana perquè es compleixin aquests terminis.

Des del Govern incideixen que aquesta certificació és una "identitat electrònica, infalsificable i inalterable" que serà lliurada per l'entitat de certificació que en tots els casos (empresaris i ciutadans) serà el Govern. Es podrà signar on-line o a través de l'aplicació abans esmentada.

stats