Microsites Gastronomia 15/03/2016

Martini busca renovar l’aperitiu

Després de 153 anys la històrica marca es fixa ara un nou objectiu: renovar l’aperitiu i universalitzar un nou còctel, el Martini & Tonic

Thais Gutiérrez
2 min
Martini busca renovar l’aperitiu

ToríMartini és nom d'aperitiu. Això ho saben molt bé a Torí, on la marca va néixer ara fa 153 anys gràcies a tres emprenedors convençuts que amb el vermut podien conquerir el món. Després de tot aquest temps la històrica marca es fixa ara un nou objectiu: renovar l'aperitiu i universalitzar un nou còctel, el Martini & Tonic. "Volem que es converteixi en la nova beguda de moda, que milions de consumidors d'arreu del món l'escullin com a còctel quan es volen relaxar", diu Ignacio Vázquez, global brand director de la marca. Vázquez apunta que el repte és "convertir-se en una alternativa cool al vi i a la cervesa" i destronar el gintònic del seu regnat indiscutible (fins ara).

Per a Frank Symons, global brand ambassador de la marca, el Martini & Tonic té tres grans avantatges que altres combinats no tenen: "Més matisos gràcies als botànics que té el Martini, que li enriqueixen el gust, menys graduació alcohòlica que un gintònic i el fet que permet als amos dels bars tenir més beneficis perquè la despesa és més baixa que amb altres licors". Per a aquest expert en còctels, el Martini & Tonic "substituirà en un parell d’anys el gintònic i tota la febre que l'ha envoltat". Ell creu que serà Espanya qui liderarà aquest canvi. "A l’estat espanyol s'està vivint una revolució culinària que també es viu a les cocteleries. Hem d'aprofitar el retorn del vermut, que ara ja s’ha fet un forat a l'hora d’abans de dinar, per convertir-lo en un combinat de moda", destaca.

Renovació del ‘packaging’

En aquesta línia de renovació, Martini també ha canviat el packaging de les seves ampolles. Ignacio Vázquez és un dels responsables d'aquest canvi, que els ha portat a crear unes ampolles més arrodonides i minimalistes que tenen per objectiu "fer aflorar el caràcter italià que l'ampolla amagava fins ara". Per això al vidre ara hi destaquen "la història de la marca, la ciutat on va néixer, Torí, per connectar amb les arrels", i recuperen "la figura de la deessa Victòria, que feia anys que havia desaparegut de les etiquetes", explica. El disseny de les noves ampolles el firma l'estudi Stranger & Stranger sobre un vidre de la casa Verallia que, segons els responsables del canvi, vol potenciar "l’experiència del consumidor a l'hora de tenir l’ampolla a la mà”.

stats