BLOG GASTRONÒMIC

Entre bastidors: comença el xou

La clau per passar el càsting? Canviar la teva personalitat o ser competitiu i prepotent per naturalesa. Ser actor més que cuiner

Els programes de cuina estan de moda, això no és nou. Actualment cada canal de televisió té el seu, de la mateixa manera que va passar al seu dia amb els programes en els quals es buscava el talent musical. Està clar que el xou ens agrada, però, sabem què hi ha darrere d’aquesta producció televisiva?

Es pot entendre que un programa en què es presenta tantíssima gent cada any (les xifres deuen espantar tant que no es troben enlloc), hagi de tenir càstings exhaustius. Però el que realment els caracteritza és el sistema de preguntes: "Com et defineixes com a persona", "Quin rol assumiries en el programa: series polèmic, conflictiu, donaries canya...", sent 'col·laborador' l’únic adjectiu positiu que s’inclou al llistat.

El jurat del càsting, més que tenir experiència a la cuina, té una capacitat per fer una anàlisi psicologicotelevisiva del personatge que estan buscant. És a dir, com a xef t’arriben a descartar perquè 'televisivament' no compleixes el perfil; la majoria no arriben a cuinar. Volen escoltar frases contundents. La clau per passar el càsting? Canviar la teva personalitat o ser competitiu i prepotent per naturalesa. Ser actor més que cuiner.

He llegit a través de les xarxes socials de concursants de programes com 'Top Chef' o 'Master Chef' els seus posts fent referència a la decepció que senten en acabar el concurs per imatges tallades i escenes incompletes. La polèmica és el que ven.

Per rematar, fa poc, vaig tenir ocasió de llegir un article anomenat 'Polémica por el falso viaje de Chicote a Tailandia', publicat al 'Huffingtonpost', en el qual s’explicava que 'La Sexta' havia utilitzat material que era propietat del periodista Luis Garrido-Julve per al programa 'El precio de los alimentos'. Les imatges, molt ben editades, donaven la sensació que el xef realment s’havia traslladat al país asiàtic. Fonts d’Atresmedia han confirmat posteriorment que l’estrella televisiva no va viatjar a Tailàndia, i que van utilitzar "un recurs estilístic que es va incorporar en la fase d’edició i muntatge del programa".

Conclusió: l’honestedat no és rendible.

Etiquetes