13/10/2011

BlackBerry, en caiguda lliure

2 min

Tres dies d'interrupció del servei als clients deixen tocada la imatge de qualsevol empresa, però si aquesta presumeix de fiabilitat, són una catàstrofe. En aquest cas es troba la canadenca Research In Motion (RIM), que des de dilluns al matí ha deixat sense correu electrònic, missatgeria instantània ni connexió a internet milions d'usuaris dels seus smartphones BlackBerry. Aquests, a diferència d'altres mòbils, es connecten a la xarxa mitjançant els servidors de RIM, que els aporten la seguretat del xifrat de les comunicacions i l'eficiència de la compressió de dades, però en cas d'avaria del sistema centralitzat, queden reduïts, en plena era de l'email i les xarxes socials, a telèfons bàsics per parlar i enviar SMS.

L'avaria d'un commutador de la xarxa britànica de RIM -i no un d'interruptor, com es va publicar erròniament ahir, amb la qual cosa es reduïa l'incidència al nivell d'un cable desendollat en passar l'escombra- es va veure agreujada en no entrar correctament en servei l'equip de reserva i acumular-se una cua enorme de missatges. La caiguda, que dilluns només afectava els usuaris de la nostra part del món, es va propagar dimarts a l'Amèrica Llatina, i ahir ja es feia notar als EUA i Àsia.

La crisi arriba en el pitjor moment possible per a RIM. La setmana que ve té convocada a San Francisco la convenció anual de desenvolupadors, dels quals necessita desesperadament que creïn aplicacions per a les BlackBerry. A més, vista la pèrdua de quota de mercat i el fracàs del tablet PlayBook, un dels accionistes de referència de l'empresa reclama escorxar-la per vendre-la per parts i exigeix el cap dels fundadors. La competència es frega les mans, però tot i que per Twitter circula l'acudit que ha estat Steve Jobs qui ha sabotejat RIM en arribar a l'iCel, el principal beneficiari d'una fuga d'usuaris de BlackBerry serà Google amb els seus Android.

stats