Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Contactes digitals hiperespecialitzats

Si té ocasió de veure'l, li recomano que no es perdi el documental Love @ first byte - The secret science of online dating, de la cadena CNBC (a http://bit.ly/ROzfbQ n'hi ha extractes), dedicat als serveis de contactes per internet. Es veu que un de cada deu nord-americans fa servir almenys un cop al mes aquestes webs en busca de parella, i que un de cada tres ho ha provat alguna vegada. Això genera un enorme volum de negoci en el qual hi ha des de serveis genèrics com Match.com, Okcupid i Chemistry.com (tots tres propietat d'una mateixa empresa, IAC), fins a webs d'un abast molt més específic en el camp de les aficions.

EquestrianSingles.com ofereix posar en contacte persones que comparteixen l'afició als cavalls; qui troba parella a Cupidtino.com s'assegura no tenir discussions sobre les virtuts i els defectes relatius de Windows i Mac, perquè només hi ha usuaris de dispositius Apple; els més de 300.000 usuaris de Gk2Gk.com són fanàtics declarats de la tecnologia; RepublicanPeopleMeet.com i DemocratPeopleMeet.com han d'estar tenint una gran activitat aquests dies de campanya electoral als EUA; Farmers-Only.com és un punt de trobada per a pagesos i grangers cansats de la soledat del ranxo; TrekPassions.com aspira, òbviament, a unir els trekkies -aficionats a Start Trek -; per buscar parella a IvyDate.com cal haver estudiat en alguna de les universitats privades més prestigioses dels EUA; VeggieDate.org és només per a solters vegetarians...

Els anuncis classificats per paraules dels diaris de paper queden molt lluny. Els emprenedors d'aquí ja triguen a crear xarxes de contactes entre caminadors de la Matagalls-Montserrat, partidaris de la truita de patata amb ceba o internautes independentistes. Però, esclar, aquests haurien de preveure una xarxa per a cadascuna de les faccions.