16/11/2016

Samsung tira de talonari per pujar als cotxes

2 min

Si teniu interès a escoltar música amb una certa qualitat, segur que us sonaran els auriculars AKG, els altaveus B&W, JBL i Infinity i els amplificadors Harman/Kardon i Mark Levinson. Doncs bé, des de diumenge totes aquestes marques i unes quantes més són propietat de Samsung, que ha pagat 8.000 milions de dòlars per Harman, un conglomerat nord-americà que porta dècades adquirint empreses especialitzades en àudio com les citades i d’altres com Soundcraft, Turbosound, Crown, Studer i Lexicon, dedicades al so professional, i que arriba a acumular 30.000 empleats, més de 6.000 patents, dos Oscars i tres Grammy.

Ara bé, tot i que els productes d’aquestes marques complementen el catàleg del gegant coreà de l’electrònica de consum, només aporten a Harman el 46% de la seva facturació. L’altre 54% procedeix de productes i serveis relacionats amb l’automòbil, des d’autoràdios fins a sistemes de navegació i telemàtica per a cotxes connectats. Aquests productes, que els visitants del Mobile World Congress poden veure cada any en una sala apartada de la zona principal d’exposició, estan instal·lats en 30 milions de vehicles de marques tan diverses com Volkswagen i Toyota.

Aquesta divisió de Harman és la que ha despertat l’interès de Samsung. Com els seus rivals Google i Apple, vol participar en un mercat, el de tecnologies per a cotxes connectats, que s’estima en 100.000 milions de dòlars l’any 2025. Samsung no només fabrica components -xips, pantalles- que ara podrà vendre als fabricants d’automoció que ja són clients de Harman, sinó que estarà en una posició privilegiada per integrar els seus smartphones amb els cotxes. La compra de Harman va en la mateixa línia que la de Viv, la nova secretària virtual dels creadors de Siri que Samsung va adquirir fa un mes. Les empreses tecnològiques tenen més ben resolta la interacció entre l’usuari i els dispositius, fins i tot si porten quatre rodes.

stats