Publicitat
Publicitat

Tecnologia en campanya electoral

A nosaltres ens tocarà votar el diumenge 25 de novembre, però fins que passi el dia 6, "les eleccions" a la xarxa són les presidencials dels EUA, que enfronten demòcrates i republicans. La campanya també es desenvolupa a internet i als mòbils, i ja ens ha donat algunes perles. Per exemple, Mitt Romney està del tot equivocat. Si més no, segons Google. Introduint al cercador la frase " completely wrong " s'obté una galeria de fotografies del candidat republicà. Romney va dir la frase en una entrevista parlant dels seus comentaris negatius sobre els votants demòcrates, que van ser recollits per una càmera oculta. I l'implacable algoritme de Google ha fet la resta. L'incident és semblant al del 2007 quan la cerca de " miserable failure " (desgraciat fracàs) només retornava informació sobre l'aleshores president, George Bush.

En les visites porta a porta per recaptar fons el personal d'Obama fa servir iPhones equipats amb lector de targeta de crèdit i connectats al servei de gestió de pagaments Square. Només durant el quart trimestre del 2011 Obama va recaptar 42 milions de dòlars així.

La geolocalització està sent una mina. Foursquare ha creuat la seva base de dades de connexions des d'establiments comercials amb l'adscripció política majoritària de cada estat i ha descobert que el territori republicà on es freqüenten més bars gais és Texas, mentre que el demòcrata és Wisconsin. En canvi, on van més a l'església els partidaris de Romney és a Dakota del Nord, mentre que els d'Obama ho fan a Nou Mèxic. Kansas i Florida dominen en visites a restaurants de menjar ràpid. I parlant de menjar, Foursquare també ha comprovat que atendre un candidat atreu clients: les visites a un restaurant de Massachusetts i un de Washington s'han disparat des que hi van anar Romney i Obama, respectivament.