30/10/2012

Els efectes tecnològics del 'Sandy'

2 min

La revolució no serà televisada , cantava Gil Scott-Heron l'any 1970. Òbviament no va preveure que amb internet ho tindríem tot en directe i a la butxaca. L'arribada de l'huracà Sandy a la costa est dels EUA després de deixar més de 40 morts al Carib és des d'ahir objecte d'un seguiment detallat a la xarxa. Les edicions digitals dels diaris de Nova York ofereixen a les webs imatges en directe d'una ciutat que sembla les del cinema catastròfic. I la climatologia ha aconseguit per unes hores el que demanaven molts internautes: el Wall Street Journal i el New York Times han obert temporalment el seu mur de pagament i ofereixen accés lliure al seu contingut en concepte de servei públic. La web Weather.com ha servit 960 milions de pàgines en els tres darrers dies, un increment del 30% sobre el seu trànsit normal. Google ha creat una pàgina específica (http://google.org/crisismap/2012-sandy) de seguiment del Sandy en temps real, que també ofereix informació sobre serveis d'emergència, un exemple excel·lent d'integració entre mapes i dades geogràfiques.

Les quatre grans operadores de mòbil dels EUA (AT&T, Sprint, T-Mobile i Verizon) ja han comunicat els seus plans de contingència i han avisat de la probabilitat que el fort vent deixi zones sense comunicació. De fet, s'espera que deu milions de persones es quedin sense corrent elèctric en algun moment d'aquesta setmana.

Els mercats de valors de Nova York figuren entre els serveis que el Sandy ha fet tancar, en un moment inoportú per als empleats i els accionistes de Facebook: ahir finalitzava el període d'espera forçosa abans de poder vendre accions, de manera que hauran d'esperar uns dies abans de fer caixa. I Google va haver d'anul·lar la presentació de la nova versió 4.2 d'Android, que havia convocat per ahir a Nova York, i cedir tot el protagonisme tecnològic de la tarda a Microsoft, que presentava Windows Phone 8 a Califòrnia, a l'altre extrem del continent i, per tant, immune a l'huracà.

stats