10/06/2015

Una operadora que t’indemnitza sense que ho demanis

2 min

Les operadores de telefonia són les empreses que acumulen més reclamacions presentades als organismes de defensa del consumidor: l’any passat van ser el 37,6% del total, molt per sobre de sectors tan impopulars com la banca (el 17,4% de les queixes) i l’energia (10,7%).

Així doncs, resulta sorprenent que una companyia del ram decideixi compensar els seus clients per una deficiència en el servei de telefonia mòbil que molts d’ells probablement no van arribar a notar. Pepephone, l’operadora virtual nascuda l’any 2007 com a part del grup Globalia (Air Europa, Halcón Viajes) i que funciona de manera independent des de fa tres anys, ha notificat aquesta setmana als seus clients que els retornarà en les dues pròximes factures un 25% de tot el consum de veu, missatges i internet -fins i tot en règim d’itinerància- que hagin fet des que van abandonar la xarxa de Vodafone per passar-se a la de Movistar.

El motiu d’aquest canvi va ser la reticència de Vodafone a donar servei 4G a les companyies virtuals que feien servir les seves antenes. A començaments d’any els clients de Pepephone van començar a rebre una nova targeta SIM compatible amb la xarxa de Movistar. Tot i això, fa unes setmanes l’empresa va informar els seus clients que suspenia el procés de migració perquè havia detectat que la qualitat del servei 4G era inferior a la que obtenien els clients directes de Movistar. Es veu que hi havia un error de configuració ja resolt i la migració continua, però els responsables de Pepephone han optat per aplicar d’ofici aquesta indemnització, doblement insòlita pel seu caràcter voluntari i per la seva magnitud: parlem de 250.000 clients i d’un import total d’entre un i dos milions d’euros, segons les fonts. Pepephone va prosperar inicialment gràcies a les tarifes baixes, però actualment viu dels clients que fidelitza gràcies a iniciatives com aquesta. Tant de bo reactivi aviat la seva intenció de crear una distribuïdora d’electricitat i hi apliqui els mateixos principis.

stats