Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Els sabatòfons són tendència

Segurament vostè ja no ho recorda, però quan van sortir els primers telèfons mòbils, molta gent assegurava que mai en compraria un perquè li feia vergonya ser vist pel carrer amb un aparell tan gran a l'orella. De fet, era habitual fer referència al sabatòfon de Maxwell Smart, el Superagent 86 del serial televisiu nord-americà dels anys 60 del segle passat.

Després d'uns anys de discreció tecnològica, la suposada vergonya ja ens ha passat: els telèfons que ocupen tota la butxaca interior de la jaqueta són el més normal del món. De fet, el comentari gairebé unànime de tothom a qui li ensenyo el meu nou iPhone 5s és del tipus: "Ah, encara té la pantalla tan petita?", i això que és de quatre polzades.

El cas és que comencen a fer forat els taulèfons, la categoria a cavall entre l'smartphone i la tauleta. Amb l'excepció d'Apple, el model emblemàtic de tots els grans fabricants ja porta pantalla de cinc polzades. La cosa anirà a més, si ens hem de guiar per les dades de l'empresa Flurry d'analítica d'aplis mòbils: en el conjunt del món, només el set per cent dels dispositius iOS i Android en funcionament portaven pantalla d'entre cinc i set polzades, però a Corea del Sud -un dels països més connectats del planeta i pàtria de Samsung, el primer fabricant mundial de mòbils- la proporció de taulèfons és sis vegades més alta i s'enfila fins al 41% dels aparells en ús. La diferència demostra que el mercat tecnològic mundial és molt més heterogeni del que es podria pensar llegint algunes informacions.

Qui sembla que arriba tard a la moda dels telèfons grossos és BlackBerry: dilluns, el mateix dia que sortia aquí a la venda el seu model Z30 de cinc polzades, el fons canadenc d'inversió Fairfax retirava l'oferta de comprar l'empresa per 3.500 milions d'euros. Segons el diari The Globe and Mail , els accionistes de BlackBerry ja han acomiadat el conseller delegat Thorsten Heins. El futur dels seus telèfons es veu cada vegada més negre.