Publicitat
Publicitat

La telerealitat arriba a Silicon Valley

Els seus casaments i divorcis són tema de portada. Les revistes de decoració publiquen reportatges de les seves oficines, i quan en surten amb els seus luxosos cotxes, els persegueixen els fotògrafs. No parlo d'estrelles de cinema ni de membres de la reialesa, sinó dels directius de la indústria tecnològica, el més semblant a l'aristocràcia que hi ha a Silicon Valley, la zona de Califòrnia situada a San Francisco on hi ha les seus de les principals empreses d'informàtica i internet. Allà són notícia destacada la mudança de les oficines de Twitter i la construcció de la futurista seu d'Apple, dissenyada per Norman Foster.

És una indústria que ja ha donat lloc a biografies supervendes: Steve Jobs només va acceptar que la seva la fes el prestigiós periodista que ja n'havia escrit de Benjamin Franklin i Albert Einstein, i a partir del llibre, dues pel·lícules: una protagonitzada per Ashton Kutcher i l'altra escrita per Aaron Sorkin, el mateix guionista del film sobre el naixement de Facebook.

El sector disposa de la seva pròpia premsa rosa, que parla de la criatura que acaba de parir Marissa Mayer, la nova consellera delegada de Yahoo. I del cas d'assetjament sexual pel qual Mark Hurd va dimitir de la direcció de HP abans de ser fitxat per Larry Ellison, famós per la seva agitada vida amorosa.

El que li faltava a Silicon Valley era la telerealitat, i aviat en tindrà: Randi Zuckerberg -germana del creador de Facebook- prepara a la cadena Bravo un reality show que seguirà el dia a dia d'un grup d'emprenedors tecnològics, i Simon Cowell ( X-Factor ) s'acaba d'associar amb el raper Will.i.am (dels Black Eyed Peas, que ja és assessor d'Intel) per posar en marxa un concurs de talents on els concursants competiran per vendre la seva idea de negoci a un jurat d'estrelles del sector. Deu ser signe de maduresa.