29/01/2017

Els últims 15 minuts encara fan més mal

2 min
Neymar durant el partit a Sevilla contra el Betis

BarcelonaEls primers 75 minuts del partit contra el Betis són imperdonables. D'equip que no es mereix guanyar la Lliga perquè sembla que no la vulgui. Ha faltat actitud, hi ha hagut apatia i indolència, ningú pressionava, totes les pilotes dividides eren per als locals. Del primer fins a l'últim, cap jugador s'ha escapat del joc dels despropòsits generalitzat. Però encara fa més mal l'últim quart d'hora.

El Betis li ha passat la mà per la cara a un Barça que semblava que arribava llançat a Andalusia, que podia aprofitar els dubtes del Madrid després de l'ensopegada a la Copa contra el Betis. Els locals han generat prou ocasions per golejar. El Barça era incapaç de superar la pressió alta dels verd-i-blancs i perdia una munió de pilotes en la primera línia de construcció. Un desastre que no s'excusa en un mal dia, que el pot tenir tothom. Però el que més molesta del partit són els últims 15 minuts. L'últim quart d'hora ha demostrat que era qüestió de posar-hi tantes ganes com el rival. Ha sigut marcar el Betis i el conjunt català ha canviat totalment d'actitud, tancant el rival a la seva pròpia àrea fins a aconseguir un insuficient empat. L'equip continuava igual d'imprecís, era incapaç de fer 10 passades consecutives i Messi seguia perdut fins que ha filtrat la passada de sempre a Luis Suárez… però almenys la intensitat s'ha igualat. El Barça ha girat el partit com un mitjó. Tot s'ha capgirat. I, fins i tot, si no hagués estat pel gravíssim error arbitral del linier, els blaugranes s'haurien pogut endur tres punts totalment immerescuts.

L'últim quart d'hora no ha de servir per excusar aquest Barça. A l'inrevés, posa de manifest que durant la primera hora i quart de joc l'equip no hi era, no ha demostrat en cap moment que vol lluitar pel títol de Lliga. A Sevilla el Barça no s'hi ha deixat només dos punts, sinó que ha truncat la dinàmica positiva que reclamava Luis Enrique per competir amb el Madrid.

stats