Publicitat
Publicitat

NOVES INICIATIVES

Barcelona vol ser ciutat emprenedora social

El premi Nobel de la pau 2006, Muhammad Yunus, ha posat en marxa el programa Social Business City, que té com a objectiu transformar les necessitats socials d’una ciutat mitjançant la promoció i el suport a les empreses socials. De moment, en aquesta xarxa de ciutats ja hi ha Wiesbaden (Alemanya), Pistoia (Itàlia) i Fukuoka (Japó), i Barcelona vol ser la primera gran capital que s’hi suma.

El projecte Social Business City (SBC) Barcelona és una proposta de la consultora Tandem Social, que ahir va donar el tret de sortida a la candidatura amb un congrés de presentació a l’Auditori de Barcelona Activa.

Les empreses socials són les que tenen com a objectiu resoldre un problema social, que no reparteixen beneficis entre accionistes, però que funcionen com una empresa normal venent productes o serveis. El gran exemple català en aquest sentit és l’empresa de iogurts La Fageda, però en el congrés d’aquest dijous se n’han presentat cinc de menys conegudes, com Socials Forest, Hidden City Tours, Espigoladors, L’Olivera i Dona Kolors.

També es van celebrar dues taules rodones, una sota el títol Per què potenciar i donar suport a l’emprenedoria social a Barcelona?, i l’altra I els joves, quin rol hi juguem? Aquesta segona és la que està més enfocada al primer repte social que s’ha marcat Social City Business Barcelona: la reducció de l’atur juvenil.

L’objectiu és treballar per resoldre les necessitats socials de la ciutat, mitjançant una eina amb un gran potencial: les empreses socials. La SBC Barcelona identifica necessitats socials al territori i, mitjançant períodes d’actuació de tres anys, es proposa assolir un repte social concret. La candidatura s’ha marcat com a objectiu formar més de 1.000 joves, crear 57 empreses i generar 240 llocs de treball en els pròxims tres anys.

PUBLICITAT
PUBLICITAT