Publicitat
Publicitat

SEGURETAT VIÀRIA

Es dispara la mortalitat a Tarragona per culpa de la N-340

Es prohibirà girar a l’esquerra i avançar els dies de més trànsit

A partir d’avui, la N-340 al seu pas pel Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre tindrà mesures especials per evitar accidents: es posaran cons i balises per evitar els girs a l’esquerra i els avançaments. El Servei Català de Trànsit veu amb molta preocupació l’augment notable de sinistralitat a la demarcació de Tarragona aquest primer semestre del 2015 (24 morts), sobretot en comparació amb la demarcació de Barcelona (23), per la diferència de població: 800.000 habitants contra 5,5 milions. L’any passat, fins a l’11 de juny, a Tarragona havien mort 16 persones a les carreteres, i aquest any en el mateix període 8 més (9 menys a Barcelona). D’aquests 24 morts a les carreteres tarragonines, 10 han estat a la N-340 en 7 accidents, 5 dels quals per xocs frontals. Segons el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, molts d’aquests xocs frontals estan provocats per avançaments de vehicles als camions que hi circulen, tot i que no disposa de dades. Per aquest motiu Isern creu que la millor mesura que es podria prendre és prohibir la circulació de camions, com es va fer a la N-II a Girona amb tan bons resultats.

“Demanem que el ministeri ens deixi de prendre el pèl. Fer-se enrere en la mesura de prohibir camions és no veure la realitat. Mentre no desdoblin la via, si no fan fora camions, prenem la iniciativa, tot i que posar i treure cons ens complica molt la vida. No ens podem quedar impassibles davant la carretera de la vergonya”, va afirmar ahir el director de Trànsit. Fins que no es desdobli la N-340, els cons es posaran cada cap de setmana i els dies especials de pont i d’estiu que hi hagi molta mobilitat. La preocupació per aquesta via és evident, ja que en 6 mesos del 2015 han mort 10 persones, quan en tot l’any passat en van morir 12, i va ser la pitjor carretera de totes.

En general, la preocupació per l’augment dels accidents a Catalunya és gran. Després d’anys de descensos, fins a l’11 de juny havien mort 67 persones, 4 més que l’any passat. Destaca l’augment de morts en divendres i diumenge: operació sortida i tornada del cap de setmana.

Pla de xoc

Amb aquest context, ahir es va reunir la comissió catalana de trànsit i seguretat viària, que va aprovar un pla de xoc amb mesures especials, entre les quals hi ha posar cons a la N-340 per prohibir els avançaments. Però n’hi ha d’altres com la distribució de “detectors de detectors de radars” entre les patrulles dels Mossos. S’han produït molts accidents per culpa d’aquests aparells, que fan que el conductor que va massa ràpid faci una frenada brusca i el cotxe que va darrere seu hi acabi topant. També es farà un patrullatge preventiu a les vies de més accidentalitat en què es controlarà, a més de la velocitat i el consum d’alcohol, les distraccions produïdes per l’ús del mòbil o el GPS. Per detectar aquestes distraccions, que normalment van precedides de circulació més lenta, o de circular fent esses, Trànsit també incrementarà l’ús dels dos helicòpters que té per fer aquesta tasca.

L'