Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Chaves i Griñán: dues maneres oposades de fer-los marxar

'El País' protegia els expresidents andalusos amb plàstic de bombolletes

Manera 1: prement l'accelerador, com fa 'El Mundo'. Portada: “El Suprem considera «absurdes» les coartades de Chaves i Griñán”. El títol escarneix i subratlla que el jo-no-sabia dels dos expresidents andalusos té zero credibilitat. A l’editorial diuen que no n’hi ha prou amb la dimissió i aprofiten per tornar a marcar el terreny a Ciutadans, per penjar-se la medalla d’haver forçat aquestes sortides: “Ciutadans, que va investir Díaz presidenta, està trigant a sotmetre-la a l’exigència [d’expulsar-los del PSOE]. No n’hi ha prou per a la regeneració democràtica, com va pretendre ahir Albert Rivera, que renunciïn a les seves actes”.

Manera 2: amb el fre posat, com fa 'El País'. L’editorial revesteix Chaves i Griñán en plàstic de bombolletes. “[El jutge] descarta que tant Chaves com Griñán sabessin que s’estava cometent un frau amb el fons dels ERE, per la qual cosa descarta inculpar-los pel delicte de malversació de fons públics”, destacava. I, al contrari que 'El Mundo', creu que les dimissions són suficients: “La seva decisió dóna crèdit als missatges regeneracionistes que protagonitzen l’escenari de l’actual situació política”. El diari ven la seva sortida com un acte de dignitat i obvia a l’editorial que ha estat C’s qui ha forçat Díaz a fer aquests gestos. De fet, relega la notícia sobre Ciutadans –que obre pàgina dreta a 'La Vanguardia'– a tot just una columneta en pàgina esquerra i amb titular de verb censurador: “C’s s’arroga el mèrit de les renúncies”. Tenint en compte la fascinació del diari de Prisa pel partit de Rivera, que no li concedeixin aquest triomf i gastin tant de cotó fluix per embolcallar Chaves i Griñán demostra com el rotatiu, tot i els canvis de director, manté intactes les fidelitats felipistes.