Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Inflamacions interpretatives per un atac de CIStitis

'El Periódico' és l'únic diari català que no destaca en portada la victòria de Colau a Barcelona, segons el CIS

 

El nou sondeig -que no sondatge- del CIS ha provocat una inflamació de la bufeta interpretativa a alguns diaris. L’organisme estatal, depenent del ministeri de la Presidència, ha col·locat els seus resultats a les portades de tots vuit diaris. Però, com d’habitud i per a gran sort d’aquesta columna, cadascú ha agafat el rave per on ha volgut. A Catalunya, per exemple, El Periódico és l’únic que no destaca en portada una dada tan destacada com que el CIS atorga a Ada Colau una còmoda victòria a Barcelona. La foto de primera pàgina la donen a Trias, en un acte que el dia anterior organitzava el fòrum del grup editor del diari. L’omissió fa fila de ser una cortesia. Diversos diaris es delecten amb la patacada de Podem. Només els salva El Mundo, que admet que el partit de Pablo Iglesias, juntament amb Ciutadans, serà igualment “la clau de govern a tot Espanya”. El descens de Podem fa que el PSOE pugi i, amb un 24,3%, quedi a tocar del 25,6% del PP. El Mundo ho ven com a “empat tècnic”, mentre que La Razón diu que el PP seria la força més votada i evita fer la comparació directa amb els socialistes.

Més coses. Aquest subtítol d’ El País: “Ada Colau desbanca el bloc sobiranista i s’imposa a l’Ajuntament de Barcelona”. No pas. El CIS dóna a Barcelona en Comú 11 regidors. El bloc sobiranista en tindria 15, comptant-hi els 8 de CiU, els 4 d’ERC i els 3 de la CUP. A més, el subtítol té un extra ball de murrieria: és cert que Barcelona en Comú no forma part de l’anomenat bloc sobiranista, però el subtítol pot suggerir, per oposició, que forma part del bloc unionista. I no és el cas. Per molt que aquestes sigles naveguin en l’ambigüitat, Colau ha explicat que va votar sí-sí a la consulta. Però era massa temptador enfonsar un cop més el sobiranisme en portada.