Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

L‘Abc’ posa les ovelles espanyoles contra Manuela Carmena

Si l’anàlisi grafològica de què els parlava l’altre dia no els va fer posar els ulls en blanc, preparin el col·liri per a la nova andanada de l’ Abc contra la probable futura alcaldessa de Madrid. Manuela Carmena, quan es va jubilar, va muntar una botiga de roba de nadons, amb exrecluses com a treballadores. El diari hi fa una “visita sorpresa” i arrenca la seva crònica explicant: “Posar una botiga de roba de nadons al carrer Manuela Malasaña és tan indicat com posar una perruqueria de rastes al carrer Serrano. Ningú ha dit que [...] sàpiga gestionar una botiga, una marca o una empresa, encara que tingui bones intencions”. El rotatiu es permet algun acudit a propòsit de les ex-preses que atenen la botiga: “Entotsolada en la seva tasca, no percep que té visita i gaudim d’un parell de minuts de llibertat «sense fiança»”. Però no tot és humor degradant. També hi ha Gran Periodisme d’Investigació. Examinant uns peücs, pregunten: “Això no picarà als nadons?” La dependenta explica que són fets d’una llana merina alemanya que es fan portar. I aquí el diari salta, propulsat per l’olor de Pulitzer: “D’Alemanya? Però si Espanya és una de les principals productores de llana merina del món! A més, li sortiria més barata”. Amb aquesta sola dada llanosa, l’ Abc ja té a punt el seu diagnòstic per a qui tracten de “pensionista”, com si l’alcaldia fos un hobby per a l’exjutge: “Està clar que ni la logística, ni la racionalització de costos ni l’impuls del producte espanyol formen part del seu projecte”. Mentrestant, Aguirre ha tornat a l’Abc -on aparentment cobrava uns 3.000 euros per article- després del seu pas fugaç de pocs mesos per El Mundo. I ho fa relacionant la victòria de Carmena amb una (falsa) cita de Goebbels. Tot en ordre, doncs, en aquesta riba del quiosc.

PUBLICITAT
PUBLICITAT