19/03/2015

Netflix dissecciona la família en la seva nova sèrie ‘Bloodline’

2 min
La sèrie aprofita l’espectacular entorn físic 
 De Florida  Per lligar  Les tèrboles relacions familiars amb una naturalesa malsana.

Barcelona“No som gent dolenta. Però hem fet una cosa dolenta”. Amb aquest lema arriba demà Bloodline, la nova sèrie de Netflix, que examina la part més fosca de les relacions familiars. Presentada durant l’últim Festival de Berlín, la plataforma penjarà els tretze episodis de la primera temporada alhora, com ja ha fet amb Orange is the new black i House of cards.

La història de Bloodline se centra en la família dels Rayburns. La vida dels tres germans es veu severament alterada quan torna el quart, l’ovella esgarriada del clan, de qui ben aviat l’espectador coneix les debilitats, com ara una dependència severa dels fàrmacs, amb preferència pels analgèsics. Ben Mendelsohn ( Animal kingdom, Killing them softly ) interpreta aquest fill pròdig pertorbador. Els tres altres germans tenen el cos i la veu de Kyle Chandler (Friday night lights ), Linda Cadellini ( Freaks and geeks, Mad men ) i Norbert Leo Butz ( Dan in real life ). Dos grans noms del cinema independent dels anys setanta assumeixen els rols de pare i mare: Sam Shepard ( Escollits per a la glòria ) i Sissy Spacek ( Badlands, Carrie ). Tots junts formen una família benestant que regenta un hotel per a escapades i que resulta ben apreciada per la comunitat.

L’atractiu visual de la sèrie passa per explotar la bellesa dels paratges naturals dels Cayos de Florida, que tant poden ser lluminosos sota el sol esclatant com sinistres i enfangats, i que la sèrie serveix en plena esplendor, gràcies a l’abundància de plans aeris. La metàfora amb la família i els seus morts a l’armari està servida, amb aquest contrast de llum i foscor. Algunes de les crítiques aparegudes als EUA assenyalen El cap de la por, en versió de Martin Scorsese, com a referent atmosfèric.

Tot i que des del punt de vista argumental la sèrie no aporta res d’especialment nou respecte a la vella premissa de posar la família americana a la taula de disseccions forenses, sí que suposa una novetat pel que fa a la producció: és la primera vegada que Netflix s’alia amb una major -en aquest cas Sony Pictures Television-, de manera que ha pogut treballar amb un pressupost més folgat.

Darrere del projecte hi ha Todd A. Kessler, Daniel Zelman i Glenn Kessler, coneguts pel thriller legal Damages, que seguia les peripècies de la despietada advocada novaiorquesa Patty Hewes, interpretada per una glacial Glenn Close. La sèrie va destacar per la solidesa de les interpretacions -Close va guanyar dos Emmy el 2008 i el 2009, Zelijko Ivanek se’n va endur un com a secundari el 2008- i també per la seva narrativa innovadora i no lineal.

La vida de la reina, a ‘The crown’

Netflix treballa amb Sony en una altra sèrie, The crown, que explicarà la vida de la reina Elisabet d’Anglaterra a raó (aproximada) d’una dècada per temporada. Aquest és el projecte més important de la plataforma de vídeo sota demanda per penetrar en el mercat del Regne Unit. La sèrie, per a la qual encara no hi ha tancada la nòmina d’actors, s’estrenarà el 2016. El punt de partida és l’obra L’audiència, escrita per Peter Morgan ( The Queen, Frost/Nixon ).

stats