Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

'El Periódico' i 'La Vanguardia', enfrontats pels anuncis de TV3

El Periódico dedicava quatre pàgines ahir a informar de com la Corporació vol externalitzar la gestió dels anuncis de TV3. El tractament era inequívocament crític: en el titular se subratllava que no s'exigeixen garanties al soci privat, el comitè d'empresa firmava un article titulat L'enemic a casa , un altre article d'opinió es deia Un error molt inoportú , etcètera. Amb tot, l'editorial suggeria que el grup editor estava interessat a optar-hi: "Seria legítim l'interès que les empreses de comunicació, inclòs el grup Zeta, poguessin tenir per licitar en el concurs". Quin és el problema, per al diari, doncs? L'explicació la trobem unes ratlles més enllà: "Les competències del concurs limiten tant el ventall d'aspirants que alimenten la sospita que estan pensades per a un grup privat en concret". L'editorial se'n guarda prou d'identificar de quin grup parla, tot i que és una dada rellevant. En fi, em sap greu per haver fet l' spoiler ja al títol d'aquest Pareu : s'estan referint al Grupo Godó. L'any 2009 La Vanguardia i El Periódico van embrancar-se en una picabaralla per com s'explicaven les audiències que es va saldar amb una pàgina del diari de Zeta recomanant "til·la, molta til·la" a qui definia com "el diari de la dreta". Diria que tornen els temps de recomanar-se iròniques valerianes.

Al racó de pensar

MARTÍN PRIETO

ARTICULISTA DE 'LA RAZÓN'

"Almenys [els responsables del PSOE] no han elevat a categoria, a filosofia del dret, això de decidir el que li roti a cadascú. Aquest PSOE és com l'ànec patagònic: una trepitjada, una cagada, una altra trepitjada, una altra cagada".