Publicitat
Publicitat

Sitges tindrà un festival dedicat als nous formats de publicitat

De la mateixa manera que els festivals de cinema de Sant Sebastià i Canes tenen el seu apèndix publicitari, Sitges també vol seguir aquest model, amb Next, una convocatòria que celebrarà l’edició número zero el 17 i 18 d’abril. Per aconseguir un posicionament propi, el certamen se centrarà en les últimes tendències en comunicació i nous mitjans. Vuit conferències de primeres espases internacionals (Timothy Goodman, Digital Kithen i Wieden+Kennedy són entre els convidats) es combinaran amb un parell de workshops i activitats paral·leles divendres per a una trobada que enguany vol ser només una declaració d’intencions per anar creixent a partir del 2016.

Xavier Duran, director de la Fundació del Sitges Festival Internacional de Cinema, reivindicava ahir, en la presentació de Next, el caràcter de Catalunya com a pol de creativitat publicitària, en diferents èpoques de la història. Però el certamen vol diferenciar-se “mostrant les noves solucions creatives en la comunicació” i fixant-se “en les noves creativitats que s’atreveixen a renovar el llenguatge”. Jordi Sellas, director general de Promoció i Cooperació Cultural de la Generalitat reivindicava “la publicitat com a disciplina del tot inclosa en l’àmbit de la creativitat i la cultura”.

La venda d’entrades s’obrirà el 19 de març i costaran 30 euros per un dia i 50 per als dos. Els organitzadors esperen omplir les 350 places disponibles per poder plantejar, a partir de l’any que ve, l’assalt a un auditori més ambició que pugui acollir una presència nodrida d’assistents internacionals. La web de Next inclourà una representació dels treballs que es mostraran.