02/03/2015

TV3 i Telecinco empaten al febrer amb un 12,7% de quota

2 min
TV3 i Telecinco empaten al febrer amb un 12,7% de quota

BarcelonaTV3 ha aconseguit salvar el lideratge televisiu al mes de febrer, en empatar a 12,7% amb Telecinco, en un dels mesos més disputats que es recorden. Al gener la pública va ser primera amb un 12,6% -ara millora, per tant, una dècima-, mentre que la privada es va quedar en l’11,9%. La llista de cadenes més seguides aquest mes de febrer segueix amb Antena 3, que ha quedat segona amb un 11,1%. Ja a molta més distància, La 1 segueix empantanegada amb un resultat discret del 7,6%, seguida a només dues dècimes per Cuatro, que ha assolit un 7,4%, i per La Sexta, amb el seu 6,8%. 8TV tanca la llista de les generalistes amb un important 3,7%, ja que puja quatre dècimes respecte al gener, un mes que li va resultar especialment fluix.

El rànquing de programes més vistos està dominat per TV3, que en situa 19 entre els primers 40. Al capdavant de tot hi ha la retransmissió del partit entre el Manchester City i el Barça, que va congregar 1.180.000 espectadors a la pública (als quals caldria sumar els 555.000 que van preferir La 1).

Pel que fa als canals temàtics, el Super3 ja suma vuit mesos consecutius de liderat. Ho fa amb una quota de l’1,8%, seguit per Clan, amb un 1,7%, Boing, amb l’1,5% i Disney Channel, amb un 1,4%. Esport3 ha acabat el mes amb un 1,1% (una dècima menys) i el 3/24, amb un 1,4%, repeteix la dada dels dos mesos anteriors.

I, de nou, Factoría de Ficción s’endú l’honor de ser la televisió temàtica més seguida, amb un 3,0%, tot i que té a prop el 2,8% tant de Neox com de Divinity.

Per grups, Mediaset és qui s’endú més audiència: els seus sis canals sumen un 28,8%. En segona posició hi ha Atresmedia, que té quatre canals i una audiència en conjunt del 23,2%. La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) és tercera amb un 16,7% i RTVE quarta amb el 12,4% de share.

A Espanya va ser Telecinco qui, amb un 15,4%, es va endur el mes. El canal encadena així el sisè mes consecutiu en primera posició i ho fa, a més, amb un share que comporta el millor resultat en un febrer dels últims cinc anys. El principal responsable de l’èxit de la cadena en aquest mes ha sigut la nova edició de Gran Hermano VIP, que de retruc ha elevat l’audiència de l’informatiu del vespre presentat per Pedro Piqueras (que va aconseguir el 23 de febrer el seu rècord històric amb l’entrevista a Pablo Iglesias: 22,2% de quota i 4.269.000 espectadors). Mentrestant, Antena 3 s’ha deixat sis dècimes i se situa en un 13,2%, però té el consol de ser la més vista en el cobejat target comercial, el grup d’edat preferit pels anunciants. El bronze és per a La 1, que amb un 10,2% segueix amenaçant d’entrar en el terreny de les audiències d’un sol dígit: baixa dues dècimes respecte al gener. La llista de generalistes es completa amb La Sexta (que torna a pujar i s’enfila al 8,0% de quota) i el 7,5% obtingut per Cuatro, dues dècimes més que el mes anterior.

stats