Publicitat
Publicitat

ELRADAR

Telecinco encadena el tercer any com a líder d’audiència a Espanya

Telecinco va ser la cadena preferida d’un 14,5% dels espectadors i encadena el seu tercer any com a líder. Ho fa, a més, millorant en un punt els resultats del 2013, quan es va quedar en un 13,5%. D’aquesta manera, la cadena de Berlusconi ha sigut la primera opció per als espanyols entre els anys 2004 i 2008, i entre el 2012 i el 2014. La resta d’anys, els televidents es van inclinar per La 1, que passa el seu pitjor moment i, amb un 10%, queda tot just tercera el 2014 i marca el seu registre històric més baix. Antena 3, en segona posició, millora dues dècimes respecte a l’any anterior i arriba al 13,6%.

Per grups, Mediaset és també qui s’endú la posició de lideratge. Els seus canals sumen un 30,6% de l’audiència, en un any marcat per la desaparició de part de la seva oferta (com ara La Siete i Nueve) conseqüència de l’anomenat dividend digital. El seu grup rival, Atresmedia, es queda en un 27,7% (en aquest cas, ha hagut d’acomiadar Nitro, La Sexta3 i Xplora). Així, el duopoli que acapara el sector televisiu espanyol arriba a un share conjunt del 58,3%. Però la seva veritable posició de domini s’observa en el mercat publicitari, on controla prop del 90% de la facturació d’anuncis televisius a tot l’Estat.

Una tendència d’aquest 2014 ha sigut la millora de resultats de les anomenades germanes petites : les generalistes Cuatro i La Sexta, que van ser absorbides fa pocs anys per Telecinco i Antena 3, respectivament. En el cas de La Sexta, arriba a un 7,2% i supera així la seva millor marca històrica, aconseguida el 2009 amb un 6,8%. Cuatro també puja, però més moderadament: del 6,0% s’enfila fins al 6,7%, encara lluny del seu millor registre, de l’any 2008, quan l’Eurocopa va contribuir a disparar-lo fins al 8,6%. Entre les cadenes temàtiques, Factoría de Ficción va ser la més vista, amb un 3,5% de quota.

Pel que fa a programes, les deu emissions més vistes de l’any corresponen a futbol. L’Espanya-Xile del Mundial del Brasil va ser el més vist de l’any, amb un share del 67,6% i 13.229.000 espectadors de mitjana a Telecinco. Superava així la pròrroga de la final entre Alemanya i l’Argentina, que es va quedar en 12.691.000 seguidors i un 67,3%.

El 2014 ha sigut també l’any de la desaparició d’Intereconomía de la TDT. Amb una posició ideològica molt similar, 13TV només ha pogut rescatar part de la seva audiència. El canal naufragat tenia un 0,9% de quota de pantalla, però l’emissora dels bisbes espanyols només ha millorat en tres dècimes el seu registre del 2013, fins a l’1,6%.

A Catalunya, tal com avançava ahir aquest diari, TV3 va ser la cadena més vista per cinquè any consecutiu. Ho feia, però, amb la seva pitjor dada anual històrica. Un dels factors que ha contribuït a la davallada d’audiències de la pública és la nova redistribució d’audímetres, que infrarepresenta les llars catalanes, segons els estudis de l’Idescat.

PUBLICITAT
PUBLICITAT