Publicitat
Publicitat

El camí cap a la irrellevància

Per a tots els que hem amanit hores d'espera als aeroports amb la lectura d'un exemplar de Newsweek rebregat a una mà mentre amb l'altra sosteníem l'equipatge - Keep your belongings with you - ara se'ns farà estrany no veure-la entre l'estol de revistes globals en els clònics quioscos de les terminals. Però en realitat és, o hauria de ser, una qüestió purament sentimental. Un format que s'acaba, d'acord. Trobo més dramàtic que l'empresa hagi anunciat que hi haurà acomiadaments: aquí és quan s'aguditza l'agonia en què va entrar Newsweek quan, l'any 2010, el Washington Post la va vendre a l'empresari Sidney Harman, que aleshores tenia 92 anys. Com menys periodistes, menys periodisme: l'equació no costa gaire d'entendre, fins i tot per als que som de lletres. I la devaluació del producte difícilment salva un mitjà; més aviat l'empeny cap a la irrellevància, que és l'avantsala de la mort. Amb la renúncia al paper Newsweek no entra a la modernitat digital: només s'ha comprat (una mica de) temps.