Publicitat
Publicitat

JUSTÍCIA, EL DEBAT DE LA REHABILITACIÓ

Les cadenes es disputen l'exclusiva de la primera entrevista amb Ricart

La pressió de les xarxes socials fa que tant Telecinco com Antena 3 avortin els respectius plans d'oferir declaracions del condemnat pels crims d'Alcàsser

La pressió de les xarxes socials durant el cap de setmana ha fet que tant Mediaset com Atresmedia hagin fet un pas enrere a l'hora de rendibilitzar en audiència l'interès que desperta Miguel Ricart, condemnat pels crims d'Alcàsser, i que va quedar en llibertat divendres.

Ahir al matí Ana Rosa Quintana va voler deixar clar que el seu programa no tenia intenció d'entrevistar Ricard. "Ni li hem pagat res, ni li hem ofert res, ni l'hem convidat", explicava. Responia així a una informació d' El Mundo , apareguda el dia anterior, segons la qual dues reporteres de Cuarzo -la productora de Quintana- van escortar Ricart fins a un hotel de quatre estrelles, presumptament amb l'objectiu d'evitar que pogués parlar amb cap altre mitjà abans de fer-ho davant les càmeres de Mediaset. La productora va reconèixer que dues de les seves treballadores l'havien acompanyat, però va adduir que només ho van fer perquè estava "desorientat". I Quintana, al seu programa, va explicar que no tenien previst entrevistar-lo ni posar imatges gravades al programa, i que si hi havia reporteres és perquè estaven fent "un programa d'investigació". La presentadora no va aclarir, en canvi, si es volia tenir material per a Se enciende la noche , el late amb Jordi González, que també produeix Cuarzo.

En un comunicat, la cadena explicava: "Els canals de Mediaset Espanya es limitaran a informar sobre la sortida de Ricart, igual que fan amb altres presos. En cap cas es donaran minuts de glòria televisiva a un assassí temut i repudiat per una societat molt dolguda per aquestes excarceracions". Telecinco ha confirmat a l'ARA que no entrevistaran Ricart, però s'ha negat a respondre a cap altra qüestió sobre quins eren els plans originals o quines alternatives tenen previstes.

Els precedents no ajuden Ana Rosa Quintana, que ja va haver de declarar com a imputada el març del 2011. En aquella ocasió, Isabel García (la dona de Santiago del Valle, acusat de l'assassinat de la nena Mari Luz Cortés) va acusar el programa de tenir-la pràcticament segrestada i d'oferir-li uns diners -entre 600 i 800 euros- que mai va arribar a cobrar. La causa va ser arxivada perquè la jutge va considerar que l'entrevista s'havia fet sense coaccionar García. Cuarzo va negar en tot moment haver pagat per aquesta entrevista.

Antena 3 es retira de la cursa

També Antena 3 va estar en el punt de mira de les xarxes. En aquest cas, un reporter va aconseguir gravar unes frases en les quals Ricart assegurava que era un cap de turc. L'informatiu de dissabte al migdia va oferir les imatges, que va vendre com un avançament d'un reportatge més extens que s'havia d'emetre ahir a Espejo público , de Susanna Griso. Però la pressió a Twitter va fer que els seus responsables se'n desdiguessin: "La nostra televisió no va d'això. No ho necessitem", explicava a l'ARA un directiu d'Atresmedia. "Considerem que entrevistar Ricart és lícit des del punt de vista periodístic, sempre que no se li pagui i que no es converteixi en un xou. No era el nostre cas, però veient com la competència està manipulant el tema, vam optar per sortir d'aquí".

La cadena va retirar el vídeo de la seva web i ahir a Espejo público no es va emetre cap imatge de les gravades amb Ricart.

PUBLICITAT
PUBLICITAT