29/10/2015

Una enginyosa manera d’escarnir el Huffington Post

2 min
Adsadas

BarcelonaInternet té unes normes de comportament i urbanitat que, per molt que no estiguin escrites, són clares: és la netiquette, o xarxiqueta, si ens posem (post)fabrians. Un mal costum, per exemple, és el hotlinking: en comptes de penjar una foto a un servidor propi, es fa que la vagi a pescar a la web d’un altre. El resultat és que un s’endú el clic i l’altre gasta l’ample de banda i l’hostatjament. Lleig. El Huffington Post britànic va mostrar uns còmics de The Oatmeal a la seva pàgina. Ja és discutible que els pengés sense permís, per allò dels drets d’autor, però encara més que els enllacés via un hotlink. La resposta de l’autor va ser astuta: va substituir a la seva web els còmics en qüestió per una imatge amb el següent missatge: “Estimat Huffington Post, sisplau, no facis hotlinks amb les meves imatges sense permís. Em costa diners, hostatjar-les. Aquí podeu veure la factura”. I, efectivament, s’hi podia veure la factura (i, en una altra de les imatges, un cul i un penis dibuixats). Ja ho diu la dita: es triste pedir, pero más triste es hotlinkar.

Les arracades de Forcadell

I més internet extravagant. A la web de La Vanguardia hi ha la notícia “La resolució de Junts pel Sí i la CUP es podria votar el 7 de novembre”. La foto mostra Carme Forcadell i, sobre la seva orella, un punt clicable. Quan ho fas, et proposa de comprar unes arracades Pandora, de 79 euros, que clarament no es corresponen amb les que duu la segona autoritat de Catalunya. Aquests tipus d’anuncis són habituals a les notícies roses. Si ara arriben a les de política, ho fan tard: quant de joc haurien donat amb les samarretes de David Fernàndez!

stats