Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Els perills de barrejar 'Abc' i cava

L' Abc obria portada amb foto d'Artur Mas brindant amb cava i un titular fàcilment llegible amb la veu rogallosa de Vito Corleone: "Les provocacions tenen un preu". Es feia ressò així de les xifres fetes públiques pels fabricants de cava, que es queixen per la caiguda del 6,2% en les vendes a Espanya. No és fins al setè paràgraf que el diari reconeix -primer rotet- que, malgrat tot, el sector millora vendes globals gràcies a les exportacions. Més enllà -segon rotet- admet que la major part del descens l'explica la crisi i que "es podrien atribuir" -així, en condicional- tot just dos punts al boicot. Un 2% de les vendes de cava a Espanya són uns 6,4 milions d'euros de facturació. O una trenta-tresena mil·lèsima part de l'economia catalana, si ho dividim pel PIB. O sigui: sense boicot al cava, Catalunya "val" 33.000. Amb boicot, 32.999. Assumible. I això no inclou el previsible augment de vendes en el mercat català si mai ens espolsem tot aquest soroll mediàtic.

Un patrocinador escaldat

La Razón publica els dissabtes una pàgina solidària que patrocina Whiskas, la popular marca de menjar de gats. Però ahir el patrocinador no es devia llepar els bigotis precisament: el tema escollit era "Fre als tests amb animals" i explicava com Shiseido s'afegia a les empreses cosmètiques que abandonen l'experimentació amb bestioletes. Molt bé, Shiseido. Però no deixa de ser curiós veure que Whiskas patrocinava el reportatge, tenint en compte que la marca apareix en diverses llistes de marques que experimenten amb animals (com les elaborades per les entitats Anima Naturalis, BUAV i Alliberament Animal). En tot cas, els tests aplicats eren considerats "de baixa invasió".