Publicitat
Publicitat

PAREU MÀQUINES

Una setmana negra de masclismes a la premsa

Quatre casos en pocs dies evidencien que és un problema estructural dels mitjans de comunicació

És l'article del director del 'Diari de Tarragona' que relativitzava el 'no' d'una noia a una proposició sexual i, comparant-ho amb una venda comercial, instava a seguir insistint-hi, que segur que elles en el fons ho esperen. És l'home refermant-se en programes de ràdio aquella tarda i, finalment,  rectificant l'endemà amb l'argument que allò, 40 anys enrere, hauria fet gràcia. Ai, quan has d'apel·lar a 40 anys enrere.

És el titular de 'The Sun', "Una dona va beure sis Jagerbombs en deu minuts la nit en què va ser violada i assassinada", com si el fet que la noia agafés una turca descomunal aportés alguna informació rellevant sobre el fet crucial que un desgraciat va abusar d'ella i la va matar. (Doble vergonya de titular, que jutja la víctima i desvia al mateix temps l'atenció de la veritable notícia: un assassinat per motius sexuals.)

És l'article de l'humorista –bé, 'aceptamos pulpo'– Jorge Cremades a 'Cosmopolitan' titulat "'Cómo afrontar el primer viaje con tu novia'" i que, seguint la rància escola de les 'Matrimoniadas' de José Luis Moreno, deixa anar tòpics gastadíssims sobre la guerra de sexes com, per exemple, "Què passa, tio? A vegades és dur afrontar el primer viatge amb la teva nòvia, oi? No tenim els mateixos gustos, no pots dur-la a un lloc on aniries amb els teus amics –perquè te'n penediries la resta de la teva vida– i, esclar, no és viable anar a fer turisme sexual".

És el titular "Les dues periodistes més sexis de Rio 2016" a 'Mundo Deportivo', per explicar que la NBC ha fitxat les models Adriana Lima i Alessandra Ambrosio com a presentadores de reportatges. Ser sexi hauria de ser un atribut irrellevant en un o una periodista. Per molt que les fitxin com a reclams televisius.

És, en definitiva, una setmana qualsevol a medialàndia. I potser ens ho hauríem de fer mirar.