Publicitat
Publicitat

EL RADAR

El setmanari 'Newsweek' tornarà a sortir en paper

Una portada en blanc i negre amb una vista aèria de Nova York i el titular "#LastPrintIssue" [Últim número de paper]. Amb aquesta picada d'ull a les implicacions de l'era digital s'acomiadava del format imprès la revista Newsweek just ara fa un any, després de 80 anys de trajectòria. Però els responsables de la publicació han decidit donar-li al paper una nova oportunitat, i a partir del gener ressuscitarà la capçalera amb aquest format.

Tot i això, es buscarà un model radicalment diferent de l'anterior. Per exemple, es vol jugar més la carta de considerar la revista un servei premium per als subscriptors, més que no tornar a la vella lluita pel quiosc, on competia amb el setmanari Time . Els editors han explicat que, en comptes d'emmirallar-se en la seva històrica competidora, ara ho faran més amb The Economist , que funciona fonamentalment per la via de la subscripció.

El 2013 haurà estat un any accidentat per a Newsweek. A banda d'abandonar el paper, també va veure com canviava d'amos. La revista va ser venuda a l'agost a l'empresa IBT Media, fundada la dècada passada per dos joves emprenedors d'internet, Etienne Uzac i Jonathan Davis. L'operació arribava només tres anys després que el Washington Post se'n desprengués per la quantitat simbòlica d'un dòlar. Qui se la va quedar va ser IAC, l'editora de la web The Daily Beast, que durant un temps va intentar buscar les màximes sinergies entre les dues publicacions. Durant aquests tres anys, Newsweek ha vist també com minvava la seva redacció i com havia de tancar les delegacions que tenia escampades pel món. Tot i això, la publicació segueix rebent més de 13 milions d'usuaris únics al mes.

PUBLICITAT
PUBLICITAT