Publicitat
Publicitat

EL RADAR

"La solidaritat no degenera", lema de la Marató d'enguany

La Marató de TV3 va donar ahir el tret de sortida al seu pròleg: la campanya de sensibilització sobre les malalties neurodegeneratives, que és el tema escollit per a la convocatòria d'enguany. Va ser el dia també per presentar un dels espots amb què s'anunciarà la gala -que tindrà lloc el 15 de desembre-. S'hi veu com un malalt de Parkinson dibuixa amb gran dificultat un telèfon i el número de La Marató, amb la indicació: "Truca".

Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, va explicar que la campanya gràfica de La Marató 2013 "fusiona molt bé la divulgació sobre les malalties, l'emoció i la música". I ha posat èmfasi en com això subratllava el que és el lema d'enguany: "La solidaritat no degenera". Com ha recordat Checa, "malgrat la malaltia neurodegenerativa que tenen aquestes persones, segueixen tenint un esperit solidari". Els espots estan acompanyats de la versió de la cançó Cinema Paradiso que han fet Santiago Auseron i Dani Nel·lo per al disc d'enguany.

Carme Basté, directora de la iniciativa, va explicar que la campanya de sensibilització prèvia constarà de més de 4.000 conferències divulgatives entre joves de 12 a 16 anys. "És una acció que sensibilitza, motiva i cala en la societat perquè arribi preparada al 15 de desembre", declarava. Les conferències es completen amb la projecció d'un vídeo divulgatiu en què es combinen les explicacions d'especialistes mèdics amb el testimoni de persones afectades per aquestes malalties.

El doctor Jaume Kulisevsky, neuròleg i assessor de la Fundació La Marató, es mostrava esperançat: "Avui dia no és ciència-ficció poder aturar l'avenç de les malalties neurodegeneratives, però encara queda molt camí per recórrer".