Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Emprenedors contra emprenyadors

D'aquí set dies hi ha La Marató de TV3 . Em van demanar un text per al llibre, i hi vaig escriure Emprenedors contra emprenyadors , una descripció del món associatiu i dels seus enemics, basada en experiències reals i actituds generalitzables. És la millor manera que se m'acut per remarcar la importància cabdal de la gent que fa coses en el seu duel contra els que ni fan ni deixen fer. De la gent que fa coses ara en diem emprenedors. És gent tan positiva que no sap dir que no. De la gent que ni fa ni deixa fer en diem emprenyadors. Són amargats, crítics sense escrúpols que no es poden permetre el luxe que la gent amb il·lusió se'n surti, perquè això posaria en evidència la seva misèria moral. El mèrit dels emprenedors, dels voluntaris, dels moviments associatius, no és tot el que arriben a fer, que és moltíssim, sinó que ho facin malgrat l'oposició sistemàtica i malaltissa dels emprenyadors. Hi sol haver un 10% d'emprenedors i un 10% d'emprenyadors. Són dos pols. La gran majoria, el 80% del mig, en el fons, està a l'expectativa: avui es deixa deprimir pels arguments derrotistes dels uns, demà es deixarà engrescar per l'entusiasme genuí dels altres. D'aquest duel anímic i de projectes en depèn el nostre futur. Per sort, el país és ple d'aficionats, organitzadors enèrgics als quals els brillen els ulls d'alegria. Sovint s'organitzen per una causa justa, o contra una malaltia injusta. Tindrien motius per estar queixosos i són els més generosos. I ens encomanen les ganes d'ajudar. Per això ens enamora La Marató de TV3 i els que la fan. Ens agraden i fan que ens agradem nosaltres. Ens decanten cap a l'emprenedoria i ens aparten de l'emprenyadoria. Obtenen una recaptació milionària en euros i disparen el marcador de la moral col·lectiva.

PUBLICITAT
PUBLICITAT