Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Regala paraules que impactin

La secció de Cultura ha triat els últims dies els llibres de l'any, i els discos, i les obres de teatre de més èxit. Llegint-los t'adones que, malgrat ser l'any que la crisi i l'augment de l'IVA han atacat fort la cultura, la collita ha estat important i de qualitat indubtable. Molts recordarem el 2012 com l'any de Victus , l'any d' Incendis , l'any del treball més personal de Sílvia Pérez Cruz. Fa poc parlava aquí de la responsabilitat del consumidor, avui hi torno recordant la que té el regalador. El que ho fa directament i el que té línia directa amb el Tió o els Reis. Exercint aquest dret a decidir, a banda de demostrar amb l'encert i el temps de dedicació com estimem i com coneixem els destinataris, donem suport a negocis, a sectors, a productes. A persones. Només per això i per la importància que té la cultura, per la necessitat de mantenir-la viva, ja gosaria reclamar que no ens oblidem mai de regalar-ne. Però no cal ni tan sols apel·lar a aquesta consciència social. És molt més fàcil vendre cultura des dels seus valors reals. Des de la seva infal·libilitat. Les tres hores i mitja d' Incendis , amb una Clara Segura i un Julio Manrique esplèndids i una història que trigues a oblidar, són garantia d'èxit. És un regal que no falla, que t'agrairan tota la vida. Com les pàgines en què Sánchez Piñol ens explica d'on prové la nostra dignitat com a poble remuntant-se tres segles enrere. O la veu de Sílvia Pérez Cruz cantant amb enyor al seu pare. Dic aquests tres per indiscutibles i perquè he tingut la sort de gaudir-los, d'emocionar-m'hi en els tres casos. Però la gràcia és triar el que et commou a tu, i dir-ho ben alt, reivindicar-te a partir de les paraules que t'enamoren. Compartir gustos culturals és la millor manera de conèixer la gent, de mostrar com som i de teixir complicitats.