I AQUÍ
Misc 17/12/2013

Una audiència educada, que sap escoltar

i
Carles Capdevila
1 min

LA MARATÓ DE TV3 fa recaptacions milionàries i mobilitza un teixit associatiu als pobles i barris durant mesos. I ho celebrem molt, com cal. Però hi ha una feina molt important que fa, la més òbvia tractant-se de televisió, i que a vegades oblidem: ser líder d'audiència. Durant quinze hores el programa més vist diumenge va ser sempre La Marató. Només un moment Salvados va superar-la. Entre nosaltres, com a programa televisiu, La Marató no és una bomba pensada per disparar audímetres contra formats que saben com atrapar l'espectador impacient. Hi ha espectacle, però hi ha molta informació. La seva missió principal no és emocionar, sinó divulgar. Hi surten metges, especialistes, famílies... I no busca la llàgrima fàcil, més aviat la defuig. Es mou en una naturalitat que permeti descriure la realitat i selecciona testimonis que demostrin coratge. Ho dic per posar en valor la feina de tres dècades de TV3, i de 22 anys de Marató, educant un públic que, tot i tenir comandament, ha après a escoltar i sap que la paciència dóna recompenses més enriquidores. La recaptació és importantíssima, i fomenta la investigació, però la comprensió del món de la dependència és vital de cara al futur .Hi afegeixo un element clau. Tot i que es parla d'unes malalties concretes, es fa amb prou tacte i un gran angular tan ben posat que ajuda a empatitzar amb totes les situacions adverses. Són hores de televisió sobre la condició humana, el dolor, els reptes mèdics, el que ens fa millors. Convé deixar-ho escrit: té molt de mèrit.

stats