I AQUÍ
Misc 31/12/2013

A favor del que s'entén i del que té sentit

i
Carles Capdevila
1 min

NO ÉS NOMÉS UN DESIG per al 2014, és la constatació d'una realitat que es va imposant, cada dia més. Ara que tot és tan difícil, paga la pena lluitar per coses que ens agradin, que ens motivin, que tinguin sentit, que ens facin il·lusió. Que les puguis explicar, que te les puguis explicar. Que s'entenguin. Que siguin de veritat. Ho noto en comerços que s'obren i on fan una cosa tan òbvia com ser diferents, tenir un valor afegit i sobretot atendre bé els clients. És un plaer tan immens, tan encomanadís, que qui t'atén senti vocació per allò, que et sàpiga respondre a les preguntes, que li agradi que n'hi facis! I es produeix un efecte evident, de sobte tens ganes que els vagi bé, trobes que es mereixen sortir-se'n, ho recomanes, tens claríssim que hi tornaràs. Estic segur que és una manera més racional i més sostenible de consumir, que està arribant i que s'anirà imposant. Sovint veus encara tot el contrari, establiments o bars que no entens què aporten, ni per què estan oberts allà, per què n'hi ha tants. Són dos mons en evolució, a l'espera de la selecció natural. I, a banda de desitjar-ho, crec que passarà el més elemental. Que acabaran guanyant les vocacions, les passions, i que es castigaran les massificacions sense sentit. Sobretot perquè, malgrat les dificultats, o precisament a causa de les dificultats, neix un nou consumidor que s'ho rumia. I un cop t'ho penses és més satisfactori cuidar els que et cuiden, valorar els que han triat per tu i t'ho saben explicar. Els que ho veiem així podem fer que vagi així. Nosaltres decidim.

stats