Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

O no tenir feina o tenir jornades massa llargues

Aquest dimecres la secció d’economia aborda l’atur des del vessant psicològic. L’ansietat que genera no trobar feina, les maneres de mantenir-te actiu. El psiquiatre entrevistat diu que el rendiment escolar dels nens amb pares aturats baixa. En una primera lectura algú se’n pot sorprendre. Si justament tenen més temps! Però no. Una família sense feina té menys disciplina, menys horaris i sobretot més angoixa, menys estabilitat. I menys autoestima dels pares, que és el que necessiten per ser bons educadors. O sigui que un cop més plou sobre mullat. Contrasta la presència d’un atur que amenaça la meritocràcia amb el debat no resolt encara de la conciliació laboral i familiar. O sigui que o tenim horaris massa llargs de feina o no tenim feina, però els dos extrems dificulten el repte d’encarrilar les criatures. L’ARA porta uns dies amb el debat obert sobre la jornada intensiva a primària, que no és només un tema de rendiment escolar, també ho és d’igualtat d’oportunitats. Cada cop més el que es fa fora de les aules acaba sent determinant, i si no hi ha serveis públics en horaris d’oci, hi ha canalla que no tindrà les mateixes opcions. Per sort hi ha algunes entitats imprescindibles que actuen en certes zones atenent emergències o situacions d’exclusió. Salven casos perillosos, però el sistema global no és igualitari. Trec aquests dos debats (els de la conciliació i el de com l’atur, i per descomptat la pobresa, roba drets infantils) mentre la nostra portada n’obre un altre, el de la bufetada, que la legislació francesa encara admet, en contra de l’opinió de la Comissió Europea. Tres exemples que l’educació és el tema més apassionant i complex del món. Parlem-ne a fons. Hi està tot en joc.

PUBLICITAT
PUBLICITAT