Publicitat
Publicitat

I AQUÍ

Els usuaris de Rodalies, units per vèncer

Rodalies és exemplar en molts sentits. És gairebé un model perfecte del que no s’ha de fer. Es tracta d’un molt mal servei amb una inversió nul·la, malgrat les queixes constants i persistents dels milers de víctimes a les quals fa infelices de manera sistemàtica.

A l’ARA hem estrenat  una eina digital de participació perquè els usuaris auditeu les incidències que hi ha cada dia. Ja sabem que la R3 és el forat negre -acumula 131 incidències en 3 mesos-, cosa que a mi em fa sentir nostàlgic i depressiu alhora. Em connecta amb quan jo l’agafava cada dia fa més de trenta anys, i alhora em fa posar vermell la constatació que en aquests trenta anys hagin aparegut internet i les xarxes, s’hagi desenvolupat la intel·ligència artificial, i alhora aquell tren continuï atrapat en la foscor de la incompetència que provoca impotència. Som optimistes sobre la capacitat ciutadana d’unir-se per fer denúncies, i assumim la responsabilitat dels mitjans de facilitar-vos les eines i la plataforma per pressionar i fer caure la cara de vergonya als responsables. Algú podria dir que fa anys que els usuaris es queixen, sense resultat. Quan treballava a la ràdio no hi havia dia que no es donés entrada a algun oient exercint d’enviat especial emprenyat en algun comboi aturat, sovint sense explicacions. Penso, però, que eines com la que us proposem han de servir per a alguna cosa més que per a la teràpia de desfogar-nos, que és imprescindible quan tens un mal dia, i Rodalies n’és una expenedora perfecta, de mals dies. El que toca ara és agrupar el màxim d’informació ben creuada que pesi com a argument de pes i eina de denúncia fins que hi inverteixin per arreglar-ho.