Portada 04/03/2015

Aquest no haurà estat el mandat de la bicicleta

2 min

LA NOTÍCIA que ens dóna Lluís Planas és que el municipi de Palma ha reduït en més de 30.000 el nombre de vehicles respecte als que tenia abans de la crisi. Encara més, segons podem llegir, per primera vegada hi ha menys de 600 cotxes per cada 1.000 habitants. Aquesta esdevé la prova més fefaent que la precarietat econòmica i/o laboral ha fet solc tota sola, al marge de les mesures que hagi pogut prendre el govern, en aquest cas, el govern de la ciutat.

I és que, en aquests quatre anys de mandat, el programa desenvolupat per l'equip que regeix a l'Ajuntament de Palma no ha estat precisament el de potenciar el transport públic i maneres de traslladar-se alternatives al cotxe particular. No ho ha estat en el servei d'autobusos i sobretot no haurà estat de cap manera el mandat de la bicicleta, més encara si ho comparam amb l'equip anterior. Des que l'equip liderat per Mateu Isern entrà a Cort, es varen eliminar trams importants de carril bici o es varen desviar per zones que no faciliten el trànsit sobre dues rodes. Es varen fer campanyes de desprestigi dels usuaris de la bicicleta, com si molestassin pertot i es va descuidar el servei de lloguer de bicicletes públiques, un servei la recuperació del qual trigarà temps a recuperar-se del mal que se li ha infringit. I, així i tot, els ciutadans i les famílies han optat per disminuir el nombre de cotxes que tenien en nòmina. Pot ser que no vagin en bici, però també economitzen en ús del cotxe particular.

Hi pensava perquè tantes vegades sentim parlar de desenvolupament econòmic o situacions socials que, quan convenen, són fruit d'iniciatives de govern i, quan no agraden, són cosa de la conjuntura... I no és així, o no ho és en molts de casos.

stats