Publicitat
Publicitat

La bonica ampolla del 1915?

Cada dia, cap allà a un quart de quatre, veig l’anunci a 8TV. És un d’aquells anuncis que t’adverteixen dels riscos del sedentarisme i de les bondats de l’exercici amb moderació. La veu en off ens fa saber, per exemple, que tot i que ara ens introduïm menys calories que abans (“ingerim”, en diu) estem més grassos (“patim més obesitat”, en diu) perquè no ens movem (“fem activitats sedentàries”, en diu). Mentre la veu ens proposa d’anar a la feina a peu o de moure’ns un minut cada hora, les imatges mostren tot de gent que fa exercici. S’hi veu un gimnàs amb gent que corre a la cinta, s’hi veu un nedador i diria que tot de persones que passegen. No sé qui la patrocina, la campanya, perquè al final no hi ha cap logo i la veu no ens diu allò de “amb el suport de tal departament de la Generalitat”. He buscat per internet, a veure si en trobava referències, però debades. Segurament sóc jo que no en sé.

Si els en parlo és perquè hi ha un moment molt curiós, que d’entrada et passa desapercebut. Entre totes aquestes activitats que veiem que fan les persones saludables, com nedar, córrer o caminar, hi veiem la imatge d’una ampolla de vidre que sembla o és de coca-cola i que s’està servint en un got. Tot va molt ràpid. Potser no és coca-cola, però en tot cas ens “vol recordar” la coca-cola. L’ampolla té el clàssic dibuix de la marca i no els puc dir —demà m’hi tornaré a fixar— si és o no és el disseny nou, que trobem només als bars, o si reprodueix el del 1915.

Em pregunto si a l’anunci hi surt aquesta beguda que representa la coca-cola perquè ens volen fer saber que beure coca-cola engreixa i no és saludable o per tot el contrari: perquè ens volen fer saber que els refrescos de coca-cola són tan saludables com nedar.