Publicitat
Publicitat

El mojito de l’assegurat

Ala ràdio matinal fan un espot de l’empresa d’assegurances Santa Lucía que diu així (tradueixo): “Gaudeix de les teves vacances bevent un mojito servit en un coco”. L’estil, doncs, és el propi dels anuncis d’aquesta mena d’establiments que, per treure ferro al que venen, solen valer-se d’un humor que vessa optimisme. Et vénen a dir que sí, que veure sempre l’ampolla mig plena està molt bé, i tant, però que, per si de cas la realitat et desmentís, val la pena deixar-ho tot lligat. En aquest sentit sempre admiraré l’eslògan immortal de l’empresa Ocaso. En la llengua de Cervantes, et deixaven anar un contundent: “ Seguros Ocaso, por si ocaso...

Prendre’s un còctel servit en un coco simbolitza passar les vacances en una platja llunyana. Per raons elementals, figura que a la muntanya no és tan lògic prendre un còctel servit en un coco. Seria tan inadequat com llegir La nàusea a la perruqueria o com prendre gintònic en un got de tub en públic. La idea del còctel en un recipient creatiu, com ara el coco, és la idea del luxe i del no fer res a la platja. Ara bé, que el còctel servit en un coco sigui un mojito ens demostra que a l’hotel de l’assegurat de Santa Lucía hi ha un bàrman que és un desastre. El mojito mai va en un coco. El mojito va en un got (com més s’assembli als Duralex, millor) que et permeti veure’n les llimes. El que en sap, per mesclar, tapa el got amb un altre got i agita. En un coco, en canvi, s’hi sol servir el Coco Loco, que és parent de la pinya colada, i que porta, a part de crema de coco, rom blanc, vodka, tequila, suc de llima i gel pilé. Que a l’assegurat de Santa Lucía li hagin fet el mojito en un coco em fa pensar que en realitat no està tan tranquil. No passa les vacances en un hotel d’alguna illa paradisíaca i ensems caribenya, sinó a l’aparthotel Jo-Mar-Sol, de la Costa Brava, on, gràcies a una polsera que porten tots els clients, tens barra lliure de copes per anar torrat tot el dia i no pensar en res.

PUBLICITAT
PUBLICITAT