Publicitat
Publicitat

OPINIÓ

Clients per a la cultura

És difícil no estar d’acord amb el que diu Miquel Perelló, regidor d’Educació, Cultura, etc., de l’Ajuntament de Palma (entrevistat per Cristina Ros fa uns dies en aquest diari). Els propòsits manifestats són positius, tot i el seu caràcter general, i exhalen una envejable capacitat d’entusiasme. Tot això és molt d’agrair, perquè l’efervescència causada per les urnes s’esbrava aviat si no la revifen perspectives encoratjadores. Miquel Perelló, òbviament, ha volgut fer, segons el seu caràcter, una aportació d’optimisme a l’ambient general, potser una mica massa enrarit per la crispació negociadora. Això és d’agrair.

Per la mateixa entrevista sabem que Miquel Perelló té experiència en el món de la participació ciutadana, i aquesta dedicació contribueix –caracteritza, diria- a l’enfocament del que s’apunta com a filosofia general de la seva acció de govern. Potser aquest enfocament es manifesta d’una manera especialment clara en les paraules que foren emprades de titulars: “Entre tots hem de crear nous clients per a la cultura”. Dejecta expressament l’elitisme i sembla que vol promoure una cultura en perpètua comunicació amb el carrer.

Lloable actitud, sens dubte, de la qual destacaríem positivament la voluntat de no permetre que la cultura sigui segrestada per unes minories socials, de classe, gremi, etc., però que ens deixa alguns endarrers: la política cultural es basarà en les estadístiques de participació/consum? La ciutat haurà de renunciar a manifestacions culturals pel seu caràcter previsiblement minoritari? En política cultural, la temptació de la quantitat pot encegar els governants del ram. L’èxit d’un museu no s’amida tan sols pel nombre de visitants. La funció d’aquests establiment és posar l’art en el centre de les nostres vides.

 

PUBLICITAT
PUBLICITAT