25/04/2016

De patrocinis i calendaris

2 min

La construcció del nou Espai Barça coincidirà amb els últims anys del fenomen Messi. Fa cosa referir-se a això. Ja em perdonareu posar sobre la taula una circumstància tan poc desitjada però el calendari i la biologia són així de cruels. Aquesta coincidència la tenen claríssima als despatxos on es prenen decisions al club. I és per això que l’estratègia del Barça passa per tancar aquest any els acords de patrocini de la samarreta, de l’estadi i la renovació del contracte amb Nike. Negociar un producte mentre cada diumenge tens Messi, Neymar i Luis Suárez al Camp i en plenitud t’ha de situar en una posició d’avantatge respecte a altres moments de la nostra pròpia història. Però per alguna estranya raó l’èxit es resisteix i seguim sense tenir el patrocinador principal mentre queden quatre partits per acabar la temporada. Per cert, el pressupost d’aquesta temporada comptava amb una aportació de l’espònsor que s’ha hagut d’anar a gratar d’un altre dels grans contractes per tenir uns bons números al final de l’exercici.

Ara imaginem una situació que es pot haver produït. O no. Imaginem que els negociadors del Barça truquen a una porta per convèncer alguna de les grans marques globals perquè inverteixi en l’estadi. Els conviden a l’estadi, llotja VIP, trobada personal amb Messi, sopar amb el president i si convé una passejada en helicòpter per la ciutat de Barcelona. Arriba el moment clau, apareix la maqueta brillant del nou projecte i comença la negociació. I a algú dels interlocutors del Barça se li acut preguntar quin patrocinador lluirà la samarreta blaugrana la temporada que ve. Silenci, grills, cap resposta concreta. Immersos com estem en el nostre dia a dia segurament no ens adonem que la imatge internacional del club en el món dels negocis queda una mica tocada. Primer es va enviar el missatge que l’acord s’havia de tancar a la tardor per qüestions d’operativa logística de fabricació. I ara som a les portes de l’estiu i el més calent sembla que sigui a l’aigüera. El món ens veu com si el Barça fos Disney i hem repetit insistentment que la marca Barça passa per ser de les més potents del país a nivell internacional. Doncs bé, es fa difícil d’explicar que l’equip del trident, del triplet i de Messi no hagi estat capaç de tancar una operació estructural per al seu futur.

Possiblement es produiran moviments els pròxims dies però internacionalment el Barça està enviant un missatge de feblesa que pot passar factura quan estiguem amb el casc de les obres i Messi se’ns hagi fet gran.

stats