10/05/2015

El Circuit es fa gran, però no s’hauria de fer vell

2 min

Vint-i-cinc anys de Grans Premis al Circuit de Barcelona-Catalunya, tota una vida. El traçat, un dels pocs que acull curses dels Mundials de motociclisme i també de Fórmula 1, ja fa temps que va assolir la majoria d’edat.

La notícia que ara hagi renovat per a tres anys més amb Bernie Ecclestone, fins al 2019 com a mínim, és un bon regal d’aniversari. Cal celebrar-ho, i més en una època que els escenaris més tradicionals de la història de l’automobilisme pateixen: Alemanya ha caigut del calendari, Itàlia trontolla i a Anglaterra s’han vist obligats a fer ofertes molt agressives amb les entrades.

Ahir a Montmeló hi havia 86.700 espectadors, molt lluny dels 140.000 de l’època que a Fernando Alonso no li calia fer-se el simpàtic. I no deu ser pas perquè aquesta vegada els responsables del Circuit no s’hagin escarrassat a donar a conèixer la cursa. La promoció s’ha fet molt bé, i el vincle que s’ha teixit entre el GP i l’ambient viscut a la ciutat ha sigut millor que mai.

Aquesta cursa és un referent internacional, i el Circuit és una realitat més que consolidada, no únicament en prestigi, sinó també pel conegut retorn econòmic que amb més força que mai ens han donat a conèixer. De fet, no hi ha cap altra pista en tot el món que protagonitzi tantes jornades d’activitat relacionada amb la F-1 com aquesta.

Ara s’hauria de fer un pas més. Remodelar el traçat per intentar potenciar els avançaments és molt complicat a causa de les restriccions orogràfiques del territori. I tampoc serviria de gran cosa, tenint en compte l’aerodinàmica condicionant dels bòlids. Però potser sí que estaria bé un petit rentat de cara a la instal·lació per millorar la qualitat dels serveis al visitant.

La creació del Museu de l’Automòbil i la Moto al Circuit és gairebé una necessitat que permetria perpetuar i ensenyar a les generacions més joves el llegat de la indústria del motor d’aquest país. Aquells Hispano Suiza que vam veure ahir a la presentació de pilots mereixerien ser al MNAC o al DissenyHub, però enlloc millor que al Circuit.

stats