Publicitat
Publicitat

CRÍTICATV

Sobretot, no digueu PP

Divendres al migdia el Telediario de TVE va informar, com a primer titular i notícia d'obertura, del tancament de Canal 9. Era interessant veure com la televisió pública estatal explicava el final d'una televisió pública autonòmica. Va ser una notícia molt completa de tres minuts de durada, amb connexió en directe inclosa. I un afegit posterior de la reacció del president Rajoy. Pilar G. Muñiz, la presentadora del Telediario , va fer una explicació impecable de l'últim minut de Canal 9, i va destacar la protesta dels treballadors de la cadena. Van connectar amb la corresponsal al País Valencià en directe, que es mantenia davant la seu a Burjassot encara amb uns quants dels afectats, que es resistien a abandonar l'edifici. La periodista Arantxa Torres va informar molt correctament dels últims instants de Canal 9 i curiosament va pronunciar una frase que la posicionava molt subtilment lamentant el final: " Se ha cumplido el peor de los pronósticos. [...] El sentir general es de indignación porque consideran que con este apagón se llevan la voz de más de cinco millones de valencianos ". Després va reprendre la informació Pilar G. Muñiz, que va explicar com els periodistes havien deixat plantat el portaveu del Consell en la reunió del govern valencià i va donar pas a una declaració d'Alberto Fabra (sense dir-ne el nom ni el partit) en què justificava el tancament de Canal 9 perquè hi havia persones desvalgudes que necessitaven més els diners. També van incloure la reacció contundent dels partits de l'oposició. La notícia es va complementar amb una declaració de Rajoy en què afirmava que entenia els treballadors i que era conscient que era una decisió que a ningú no li agradava prendre. I va ser en aquest punt on et plantejaves: han explicat qui ha pres la decisió? I si tornaves a veure la notícia observaves que en cap moment es deia "PP". Ni una sola vegada. Ni s'explicava els motius de la fallida de Canal 9, ni s'aclarien quines eren les protestes dels treballadors. Tot plegat semblava un conflicte laboral pels llocs de treball, es comparava amb el tancament d'altres empreses i no es posava l'espectador en antecedents de la problemàtica de fons de Canal 9 que ha portat a la catàstrofe. En les frases de la notícia el subjecte responsable de l'apagada sempre era el·líptic. Es parlava d'" el cierre " sense concrecions, i es deia que " la emisión se apagaba después de que un juez ordenara el desalojo de los trabajadores ". Era gairebé més culpa del jutge que una decisió del govern del PP, que acabava semblant una víctima més d'una situació tan complicada com vergonyosa.