Misc 27/07/2017

Doncs Que amb La raó es quedi

i
Santi Fondevila
2 min
Doncs  Que amb  La raó es quedi

BarcelonaLA GRENOUILLE AVAIT RAISON

TEATRE LLIURE 26 DE JULIOL

Cirque Imaginaire i després Cirque Invisible són els noms de la companyia on va néixer James Thierrée vitalment i artísticament. La companyia dels seus pares, Victoria Chaplin i Jean-Baptiste Thierrée, de la qual es va independitzar ara fa uns anys. I certament que els mons en els quals el creador s’endinsa estan plens d’imaginació i d’un llenguatge propi que barreja disciplines escèniques molt diverses, com ens ha mostrat al llarg dels anys a La veillée des abysses (2003), Au revoir parapluie (2007), Raoul (2009) i Tabac rouge (2013). La grenouille avait raison té totes les virtuts que li recordem, però és probablement l’espectacle dramatúrgicament més fosc i amb una estructura formal menys depurada dels que li hem vist, tot i que resulti visualment atractiu i refermi les impressionants condicions artístiques del net de Chaplin, d’una semblança sorprenent amb l’avi.

Thierrée ha imaginat una mena de laboratori subterrani que ens recorda el d’ El jove Frankenstein. Un enorme mòbil amb aspecte de làmpara però també d’aranya mecànica domina l’espai aeri, si bé la major part de l’espectacle es resol a terra. La magnífica ambientació i l’interessant disseny dels personatges no acaben d’il·luminar la màgia i poètica d’altres creacions, en part per la insistència de Thierrée a mostrar les seves rotundes habilitats amb el moviment del cos i en part per la fragilitat dels connectors entre escenes.

La grenouille [la granota] és un espectacle de dansa teatre amb cops d’humor i algun polsim de circ. Una aventura visual d’una dansa frenètica, elèctrica, farcida de moviments del hip-hop i adobada amb originals versions d’entrades clàssiques de pallasso, en la qual ens sembla que el continent es menja un contingut que no s’acaba d’esbrinar. La granota deu tenir raó. Doncs que amb la raó es quedi.

stats