01/08/2017

Lloguer turístic amb amenaces

2 min

Fa uns dies es va conèixer el cas d’un veí de la localitat de s’Arenal (Mallorca) que va rebre un burofax de l’empresa de lloguer turístic Easy Rent en què l’advertien que el durien als tribunals si persistia en la seva actitud de queixar-se del comportament d’uns clients de l’empresa que havien llogat una casa veïna a la seva. Es tractava, segons la denúncia del veí, de grups de joves turistes que s’instal·laven a la casa ben proveïts de carros de la compra plens d’ampolles, i que hi organitzaven festes ben escandaloses que es perllongaven fins a les tantes de la matinada. Al veí, un jubilat que fa més de vint anys que resideix a la zona i que mai s’havia queixat de res, se li va acabar la paciència davant del que descriu com “un renou insuportable” que no li permetia descansar de nit. De manera que es va adreçar als mateixos veïns i a l’empresa, però també a la policia local i a la conselleria de Turisme del Govern Balear, demanant que es posés remei a la situació i sense rebre resposta de ningú.

Fins que la va rebre: es tractava, repetim-ho, d’un burofax d’Easy Rent, signat per un tal Juan Luis Tovar, administrador d’immobles per a aquesta prestigiosa firma. Val la pena reproduir-ne el text, que constitueix una pertinent oda al moment d’èxit que estan vivint les Balears i Catalunya i el seu model turístic. Traduïm, doncs, del castellà el contingut del burofax enviat per Easy Rent al veí queixós, i els advertim que no és una lectura apta per a menors ni per a persones sensibles a la gramàtica i la sintaxi: “La seva actitud agressiva i irrespectuosa i faltada de qualsevol tipus de lògica sorprèn, incomoda, molesta i violenta tant els clients com els empleats, i genera situacions de tensió amb ells absolutament innecessàries i totalment rebutjables. Aquesta espiral de tensió i violència que vostè promou amb la seva actitud podria donar lloc a una situació encara més greu d’enfrontament personal amb les persones que treballen o resideixen a la casa, cosa que volem evitar”. Tovar també reprèn el jubilat per “l’assetjament que està realitzant mitjançant contínues increpacions, crides d’atenció i intromissions en la intimitat a qualsevol hora del dia, sense respectar les hores de descans dels clients”. I l’amenaça finalment amb els tribunals: “Requerim formalment que cessi la seva actitud hostil i de confrontació directa amb els nostres clients, reservant-nos qualsevol acció que en dret fos menester”.

Algú dirà que es tracta d’un cas puntual, però crec que faríem bé de prendre’n bona nota tots els afavorits pel mannà del turisme, que segons els seus defensors és un bé inqüestionable que només gosen criticar els rucs i els antisistema. Per acabar de rematar la burla, en defensa del veí de s’Arenal només han sortit els hotelers locals, que ara volen aprofitar la seva croada contra el lloguer turístic per presentar-se de passada com a esforçats lluitadors contra el monstre que ells mateixos han creat. Hostes, no: mercaders sense vergonya vingueren que de casa ens tragueren.

stats