Publicitat
Publicitat

Amics de vol a la força

Abans-d'ahir vaig descobrir que hi ha una companyia aèria que t'ofereix "escollir qui va assegut al teu costat" en els seus vols. Vaig decidir anul·lar els bitllets que tenia per a aquest estiu i canviar d'aerolínia. Sabia que hi hauria penalització. Tanmateix, si pots triar qui t'acompanya -posem per cas que Pere Arquillué estigués disponible-, això no té preu. Ràpidament em vaig llançar a la pàgina web de la companyia que feia al cas per mirar-me quins acompanyants tenien al catàleg. Naturalment, tot plegat era una confusió. Resulta que el que t'ofereixen és una experiència tan personalitzada com pot oferir-te-la una xarxa social: és a dir, un ordinador. La cosa és que si viatges sol -són uns llepafils, com si no poguessis dir a l'acompanyant que portes de casa que segui en una altra fila- i et connectes amb l'aerolínia mitjançant determinada xarxa social et busquen un company de seient que encaixi amb el teu pefil. Això, traduït, vol dir que miren què sap Facebook de tu i en treuen conclusions que intenten fer encaixar amb les que treuen d'un altre passatger/víctima. El resultat pot ser un desastre absolut. Però el pitjor és que fins i tot havent desestimat la idea d'utilitzar aquest servei -es veu que allò de Pere Arquillué no entra en l'oferta- et pot tocar al costat algú que sí que l'hagi sol·licitat i que es pensi que t'han posat allà per donar-li conversa. No em puc imaginar un malson pitjor. Per tant, un prec/recomanació a les empreses de serveis: no es deixin arrossegar per consultors que els recomanen idees absurdes sobre la interactivitat, la modernitat i la informació sobre els passatgers que els proporcionen les xarxes socials. Concentrin-se a donar un bon servei i tot fluirà. Quan agafes un avió és perquè vols anar a algun lloc, no perquè algú que ni tan sols té experiència en aquest camp intenti buscar-te un nou amic o amant.