Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

Som una bajanada

Tinc una lectora que l'altre dia em renyava, mitjançant l'Ara.cat, per fer massa cas de Twitter. Em felicitava per una crònica d'un acte de la campanya electoral, però més que res protestava perquè normalment em "relego" a escriure sobre Twitter, "una bajanada descomunal". I hi estic acord i en desacord a parts iguals. Certament, Twitter és ple de bajanades descomunals, tantes com estúpids hi ha en el que anomenem vida real. Però a la xarxa també hi trobem enginy i reflexió: hi ha usuaris entregats a la causa de la paròdia amb tant entusiasme, constància i lucidesa que d'aquí uns anys lamentarem no haver recopilat les seves piulades per tenir un retrat viu de determinats sectors socials i moments històrics, de la petita història de cada dia. N'és un exemple, entre molts d'altres, el que fa el @ModernetdeMerda. El Polònia , amb una hora de programa a la setmana, no dóna l'abast. També hi ha la revista El Capicua , en ple rellançament com a producte de pagament als quioscos, però encara arriba a poca gent. Necessitem que la sàtira vagi més enllà i que parli de tot. El @ModernetdeMerda de Twitter és un veí de Gràcia que sempre porta camises de quadres i que duu un bigoti i unes ulleres enormes. Troba sagrats el brunch de diumenge, els festivals de música independent i els cinemes Verdi -enyora els Renoir les Corts (RIP)-, porta sempre una "imprescindible" Moleskine però no la fa servir mai i odia tot el que és mainstream . Llegir els seus tuits pot ser molt divertit -que no fa cap mal, sobretot si és humor intel·ligent-, però sobretot és molt revelador. Aquest cap de setmana, per exemple, el @ModernetdeMerda i els seus han estat fent el #recaptemodernet: un dibuix molt precís del que és una societat opulenta amb grans desigualtats i que està en procés de desintegració encara que no ho vulguem veure. Cap bajanada.

PUBLICITAT
PUBLICITAT