Publicitat
Publicitat

BARÇA

Cinc hores de caos en un aeroport berlinès deixat de la mà de Déu

Intercanvi d’acusacions entre les autoritats alemanyes i el Barça

Milers d’aficionats del Barça van passar hores la nit de dissabte a diumenge en una terminal sense serveis esperant poder tornar de Berlín. El club ja s’ha queixat oficialment.

On van tenir lloc els fets?

La UEFA va decidir el punt de sortida de l’afició blaugrana

La UEFA va determinar que els aficionats de la Juve havien de sortir des de Schönefeld i que l’afició del Barça sortiria des de l’Exhibition Center, uns hangars construïts el 2011 destinats a exposicions que no se solen utilitzar per acollir vols comercials. Aquí es van enviar els vols xàrters i alguns vols de línia. Els responsables d’Halcón Viajes, l’agència oficial del club, afirmen: “Vam anar cinc cops a Berlín per parlar amb les autoritats i vam advertir que eren instal·lacions insuficients”. La terminal, de fet, no té serveis. “Un got d’aigua costava tres euros”, es queixen els aficionats. La gent va dormir al terra dels hangars.

Què va passar a l’anada?

Hi havia més de 25 jardineres i el personal necessari a terra

Fonts de les agències de viatges diuen: “Per a l’anada hi havia tots els mitjans que les autoritats van prometre. En pocs minuts els seguidors ja eren als seus autocars. Per a la tornada no hi havia els mitjans necessaris: només hi havia cinc jardineres per portar 5.000 persones”.

Què diuen les autoritats?

Neguen els fets i afirmen que es va fer bé la feina

A més, asseguren que és fals que només hi hagués quatre autobusos a disposició: diuen que eren més de 25.

Com es va pujar als vols?

A mesura que s’arribava, sense mirar les targetes d’embarcament

“Al principi tot semblava ben organitzat i de cop van avisar pels altaveus que anirien omplint vols a mesura que s’anés passant, cosa que va causar tot el merder”, diu un aficionat. Altres aficionats diuen que “hi havia grups de policia que, davant la situació conflictiva, el que feien era riure”. “Ens van fer pujar a la jardinera i ens van dur a un vol ja ple. Al final vam pujar a un vol de Vueling quan no ens tocava volar amb aquesta companyia”, comenten.

Què diuen les agències?

Critiquen les autoritats locals per no oferir prou serveis

El Joan, un aficionat, es queixa: “No hi havia personal de les agències per donar-nos informació”. Les agències admeten falta de personal, però afirmen: “Les autoritats ens havien dit que estaria tot llest amb personal de l’aeroport”. El Barça ha presentat una queixa oficial a la UEFA i l’Agència Catalana del Consum ha recordat als aficionats que poden presentar reclamacions i que, en alguns casos, tenen dret a rebre una compensació de 400 euros. La reclamació s’ha de presentar a l’agència o aerolínia a la qual van contractar el viatge.