Internacional 23/11/2013

L'anunci d'un kit d'enginyeria per a nenes trenca tòpics als EUA i bat rècords a YouTube

Més de sis milions i mig de persones han vist l'anunci d'una joguina que desperta el debat sobre el poc accés de les dones a feines tècniques

Ara

BarcelonaS'acosta Nadal i amb ell el bombardeig d'anuncis de joguines a la televisió. Nines i cuinetes per a les nenes; cotxes i pilotes per als nens. O almenys a això ens tenen acostumats. Però als Estats Units l'anunci d'un joc d'enginyeria per a les més petites ha rebut ja més de sis milions i mig de visites a YouTube.

En l'anunci, tres nenes miren avorrides princeses vestides de rosa a la televisió. Tipes del tòpic, es posen ulleres i casc d'obra i construeixen amb paraigües i escales un mecanisme en cadena que creua la casa i fa saltar tasses roses i nines pels aires.

L'anunci ha despertat el debat a les xarxes socials sobre el paper de les dones en els camps de la tecnologia i l'enginyeria. Només un quart d'aquestes feines són ocupades per dones als Estats Units.

stats